s. Po przybyciu do Paryża studiowała krótko w Académie de la Grande Chaumieré i Académie Colarossi, lubiła jednak podkreślać fakt, że w zasadzie była samoukiem. Przez całą drogę twórczą również skupiona była przede wszystkim na rozwinięciu indywidualnego stylu. Po początkowej fascynacji impresjonizmem spod znaku Jamesa Whistlera zwróciła się w kierunku wczesnego kubizmu i koncepcji postimpresjonistycznych. Duży wpływ na jej twórczość miało zetknięcie ze środowiskiem malarzy z Pont - Aven, pod wpływem którego zaczęła malować pejzaże. Do głównych jej tematów należały widoki francuskich miasteczek. Przedstawiała je zazwyczaj z lotu ptaka, podkreślając dekoracyjne walory falistych linii dachów. W sposobie budowania perspektywy, geometryzacji form i określaniu ich wyrazistym konturem widać wyraźne inspiracje malarstwem Cézanne`a. Przedstawione widoki miast cechuje również rodzaj monumentalizacji, szczególna wrażliwość na kolor i nastrojowość, o której w takim tonie wypowiadała się ówczesna krytyka artystyczna:
"Mela Muter maluje również pejzaże. W pejzażu poszukuje tej samej wewnętrznej prawdy rzeczy, głęboko ukrytego charakteru, często narzuca pejzażowi własną fizjonomię duchową - smutek, powagę. Jak w dawnych obrazach małych miast polskich czy w kompozycjach macierzyństwa pociąga ją i teraz nie radość życia, ale jego odłogiem leżące, zapomniane fragmenty. Ma w sobie poezję rzeczy zapomnianych i umie oddać je z taką siłą wyrazu, że ludzie obojętni stoją przed jej obrazami, zrażeni drażniącym ich spokój wglądaniem w nędzę." M. Sterling, Z paryskich pracowni. August Zamoyski - Mela Muter, "Głos Prawdy" 1929, nr 6, s. 3.
MUTER Mela (Mutermilch Maria Melania)
Muter Mela (Maria Melania Mutermilch) - urodziła się w 1876 r w Warszawie, zmarła w 1967 r w Paryżu. Uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. Po wyjeździe w 1901 r na stałe do Paryża chodziła na zajęcia do Academie Colarossi i Academie de la Grand Chaumiere. Wystawiała w Salonach paryskich i w Polsce. Na ukształtowanie się indywidualnej, dojrzałej twórczości artystki miały duży wpływ prace takich artystów jak: P. Cezanne`a pejzaże i martwe natury, V. van Gogha pejzaże, E. Vuillarda portrety. Na przełomie 1994/95 miała miejsce w Muzeum Narodowym w Warszawie wystawa monograficzna artystki.
Informacje dla kupujących:
Do każdego niesprzedanego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "POAUKCYJNE ZGŁOSZENIE KUPNA". Więcej informacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl