Porcelana szkliwiona; wys. 24,5 cm Sygnatura: na tyle cokołu podszkliwny wycisk M.ESSER oraz ryte skrzyżowane miecze i ryty napis: Weiüs | na spodzie: skrzyżowane miecze kobaltem podszkliwnie, ryte skrzyżowane miecze z napisem: Weiüs, ryte: litera "A" i liczba: "1221", ryta liczba: "43"
Figura wydry, stojąca na kwadratowym cokole, będącym skałą otoczoną spienionymi falami. Zwierzę zostało ujęte w momencie, gdy właśnie wyszło z wody. Dynamiczna kompozycja skręconej postaci zwierzęcia oraz zróżnicowany modelunek rzeźby: gładki oddający fakturę mokrego futra i drobiazgowy wyrażający żywioł spienionych fal, stanowią o wyjątkowej wartości artystycznej tego dzieła. Rzeźba ta, wykonana według projektu Maxa Essera, nagrodzona została na Wystawie Światowej w Paryżu w 1926 roku. Jest ona licznie reprodukowana, m.in. w: Otto Walcha, Meiüner Porzellan, Drezno 1973, il. 231; Jolanta Sozańska, Porcelana z wytwórni europejskich, Wrocław 2002, s. 59, il. 148. Max Esser (Barth 1885- 1945 Berlin) studiował w berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 1904 roku rozpoczął naukę w pracowni profesora Augusta Gaula i stał się jego najbliższym współpracownikiem; to jemu powierzył wykończenie swych rzeźb umierający Gaul. Tworzył głównie figury animalistyczne: w brązie, srebrze i złocie. Będąc początkowo pod silnym wpływem formalnego języka gaulowskiego, Esser doszedł wreszcie do własnego stylu, widocznego w takich pracach jak: "Perłowa Kura" (1912, Nationalgalerie), "Papużka Falista" (1912). Światową sławę przyniosły mu wykonywane dla Miśni figury zwierząt. Współpracował także z innymi wytwórniami porcelany: Hutschenreuthera, Królewską Manufakturą Porcelany w Berlinie, Rosenthalem.
ESSER Max
Max Esser studiował w berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 1904 roku rozpoczął naukę w pracowni profesora Augusta Gaula i stał się jego najbliższym współpracownikiem; to jemu powierzył wykończenie swych rzeźb umierający Gaul. Tworzył głównie figury animalistyczne: w brązie, srebrze i złocie. Będąc początkowo pod silnym wpływem formalnego języka gaulowskiego, Esser doszedł wreszcie do własnego stylu, widocznego w takich pracach jak: "Perłowa Kura" (1912, Nationalgalerie), "Papużka Falista" (1912). Światową sławę przyniosły mu wykonywane dla Miśni figury zwierząt. Współpracował także z innymi wytwórniami porcelany: Hutschenreuthera, Królewską Manufakturą Porcelany w Berlinie, Rosenthalem.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl