olej, płótno; 75 x 77 cm; napis na odwrocie: "JAKIE TO MIASTO" / MARCIN MACIEJOWSKI / 01 r.
Interesująca praca, utrzymana w typowej dla artysty stylistyce, datowana jest na 2001 r. W tym czasie Maciejowski uzyskał dyplom w pracowni plakatu prof. Piotra Kuncego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz został stypendystą koncernu Bayer AG w Leverkusen. Rok później artysta zdobył Paszport "Polityki" w dziedzinie plastyki: "za spostrzegawczość i dowcip oraz nowatorskie wykorzystanie stylistyki mediów reklamy do opisu współczesnych obyczajów polskich".
Marcin Maciejowski bez wątpienia jest jednym z najoryginalniejszych twórców młodego pokolenia. Charakterystyczne dla jego twórczości jest przenoszenie zdjęć (lub ich fragmentów) z czasopism na płótno, wzbogacanie ich o napisy, niekiedy autorskie komentarze. Tematyka jego obrazów oscyluje wokół mass mediów, sfery informacji i kultury popularnej, ale także problemów społecznych, codzienności, stereotypów i patologii. W jego obrazach daje się wyczuć ironię. Wczesna praca "Jakie to miasto?" jest godną uwagi propozycją dla miłośników artysty.
Urodził się w 1974 r. Studia i dyplom na Wydziale Grafiki krakowskiej ASP. Członek grupy Ładnie. Miał 5 wystaw indywidualnych m.in. galeria Zderzak - Kraków 2000, 2001, udział w ponad 10 wystawach zbiorowych m.in.: CSW Zamek Ujazdowski - Warszawa 2000, galeria Manhattan - Łódź, Arsenał - Białystok 2001, PopElita -Bunkier Sztuki - Kraków 2001.Marcin Maciejowski należy do najciekawszych i najbardziej uznanych malarzy młodej generacji. W roku 2003 został laureatem nagrody Paszportu Polityki „za dowcip oraz nowatorskie wykorzystanie stylistyki mediów reklamy do opisu współczesnych obyczajów polskich". W epoce kryzysu narodowych symboli i znaków, na fali przemian w latach 90. postawił niezwykle dociekliwa i sugestywna diagnozę społeczeństwa posttotalitarnego (m.in. subkulturowego zjawiska dresiarzy), przyjmując postawę krytycznej afirmacji i zaangażowanego dystansu.
Z jednej strony dyskursywny charakter malarstwa Maciejowskiego nawiązuje obficie do niepretensjonalnej kultury popu i napawającego zarówno śmiechem jak i strachem lecz lekkiego w konsumpcji świata komiksu, z drugiej strony odznacza się zadziwiającą warsztatową pewnością techniki malarskiej i siłą oddziaływania płynącą z zamierzonej, charakterystycznej stylizacji środków wyrazu. Artysta przyporządkowuje na potrzeby własnego malarstwa nie tylko kody emocjonalne takich mass-mediow jak film, fotografia, internet i graficzny design, ale sięga coraz częściej także po wzorce i klisze kultury wizualnej z tradycyjnego i awangardowego malarstwa.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl