Olej, płótno naklejone na tekturę; 29.8 x 34 cm Sygnowany p.d.: M.Giery... Obraz posiada orzeczenie Józefa Greina z 17.VIII 1953, potwierdzające autorstwo M.Gierymskiego i autentyczność jego sygnatury. Prezentowany obraz posiada opinię Ireny Bal.
Malarz, rysownik, starszy brat Aleksandra; jeden z najwybitniejszych artystów polskich działających na obczyźnie w drugiej połowie XIXw. Adept warszawskiej Klasy Rysunku i monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zmarł na gruźlicę w wieku 28 lat. Twórczość rozpoczął od realistycznych rysunków dla warszawskich czasopism i pejzaży, którymi debiutował w Zachęcie. W Monachium eksperymentował z materią malarską, której tonacja kolorystyczna i oświetlenie współtworzyły nastrój w jego pejzażowo-rodzajowych obrazach. Był jednak przede wszystkim mistrzem scen powstańczych na tle pejzażu. To one oraz rozmaite warianty kostiumowych polowań z myśliwymi w strojach rokokowych przyniosły mu medale i uznanie krytyki europejskiej. Gierymski był także autorem pejzaży ze stale obecnym motywem nieefektownego, melancholijnego krajobrazu mazowieckiego oraz kompozycji rodzajowych mających za scenerię polskie miasteczka i przedmieścia Warszawy. Pozostające w cieniu wnętrze lasu, z rudobrązową ziemią, z grubym szarozielonym pniem drzewa na pierwszym planie po prawej w głębi po lewej na nieznacznie wzniesionym poboczu drogi - podświetlony słońcem zielony krzew na tle zielonej, gładkiej gęstwiny dalszego planu. Słoneczne refleksy także na listowiu w głębi po prawej. Koloryt zdominowany brązowo-fioletowymi kolorami ziemi i pni drzew. Podobne krajobrazy - wykadrowane fragmenty wnętrza lasu (czy może parku) były w 1906 roku własnością Dra G.Hertza w Warszawie (por. A.Sygietyński, Maksymilian Gierymski, Warszawa 1906, ilustracje na s. 93, 95). Przedstawiały mroczną gęstwinę drzew i krzewów, między które wpada smuga słonecznego światła rozjaśniając kolor liści, wydobywając kształty pni, czy delikatny rysunek ździebeł trawy porastającej ziemię. Zarówno przedstawiany obraz, jak i wzmiankowane obrazy sprawiają wrażenie wykończonych kompozycji, a nie pośpiesznych notatek sporządzonych w plenerze jedynie dla potrzeb innych, większych kompozycji.
Malarz, rysownik, starszy brat Aleksandra i jeden z najwybitniejszych artystów polskich działających na obczyźnie w drugiej połowie XIX wieku. Adept warszawskiej Klasy Rysunku i monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zmarł na gruźlicę w wieku 28 lat. Twórczość rozpoczął od realistycznych rysunków dla warszawskich czasopism i pejzaży, którymi debiutował w Zachęcie. W Monachium eksperymentował z materią malarską, której tonacja kolorystyczna i oświetlenie współtworzyły nastrój w jego pejzażowo-rodzajowych obrazach. Był jednak przede wszystkim mistrzem scen powstańczych na tle pejzażu. To one oraz rozmaite warianty kostiumowych polowań z myśliwymi w strojach rokokowych przyniosły mu medale i uznanie krytyki europejskiej. Gierymski był także autorem pejzaży ze stale obecnym motywem nieefektownego, melancholijnego krajobrazu mazowieckiego oraz kompozycji rodzajowych mających za scenerię polskie miasteczka i przedmieścia Warszawy.
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych na aukcji. Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:
tel.: 022 818 94 68 tel. kom.: 0 601 808 148 e-mail:aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl