olej/płótno, 100 x 71 cm sygnowny l.d.: 'Abakanowicz 61' na odwrociu dwie nalepki wystawowe z opisem obrazu
WYSTAWIANY: - Wystawa Malarstwa z cyklu "Polskie Dzieło Plastyczne w XV-lecie PRL", Galeria Zachęta, Warszawa, 1963
"Abstrakcja form malowanych na płótnie ma daleką analogię w zjawiskach i kształtach świata organicznego. Kwitnienie, zamieranie, wzrost, cała żywotność organizmów roślinnych zapaliła wyobraźnię malarki. W płótnach Abakanowicz-Kosmowskiej tkwi stężony pierwiastek biologizmu". "Przegląd Kulturalny", nr 16, 16.04.1959
Prezentowana praca pochodzi z wczesnego okresu twórczości słynnej artystki, podczas którego Abakanowicz tworzyła abstrakcyjne, spójne kompozycyjnie obrazy na płótnie, będące swoistą zapowiedzią późniejszych form tkanych. Jej kariera potoczyła się niezwykle szybko, a sama Abakanowicz zaledwie w kilka lat stała się artystką światowego formatu. Pod koniec lat 50. warszawskie galerie prezentowały jej obrazy i malowane płótna. Na początku lat 60. miała już za sobą udział w wielu zagranicznych ekspozycjach; była też bohaterką reportaży, w których przywoływano początki jej kariery: "Przed paru laty skończyła warszawską ASP; studiowała malarstwo u prof. Włodarskiego, zanim zajęła się tkactwem artystycznym, uprawiała malarstwo. Ale malarstwo na rozpiętym na blejtramie płótnie nie dawało jej satysfakcji. Magdalena Abakanowicz lubi formy monumentalne, duże płaszczyzny o wymiarach 3 x 4. Zaczyna więc malować na wielkich płótnach luźno zwisających. Ale to jeszcze nie jest to, czego szuka; płótno jest zbyt wiotkie, za mało mięsiste, nie można mu nadać tej konsystencji, o jakiej myśli" (Magdalena Abakanowicz, Elżbieta Żmudzka, "Zwierciadło", nr 6, 09.11.1964, s. 8-9). To właśnie w cytowanym artykule Elżbieta Żmudzka zaproponowała nazwanie autorskich realizacji tkackich artystki abakanami. Nazwa bardzo szybko stała się terminem obowiązującym, a kolejni badacze jej twórczości, krytycy i dziennikarze wskazywali na malarski rodowód kompozycji.
Studiowała w latach 1950-54 w warszawskiej ASP. Uprawia rzeżbę. Pierwsze prace, które przyniosły jej miedzynarodową sławę to monumentalne, przestrzenne gobeliny o relifowej fakturze Abakany. Rzeźby artystki wykonane są w wielu technikach i różnych materiałach: ceramika, drewno, brąz, plastik - zarówno figuratywne, jak i niefiguratywne. Wykonała i zrealizowała wiele projektów dla miejsc publicznych i muzeów. W latach 1965-90 wykładała w poznańskiej ASP. Jest autorką erudycyjnych esejów poświęconych sztuce, mitologii,religii. W 1965 r otrzymała nagrodę Grand Prix na Biennale Sao Paulo. Przez krytykę światową zaliczana do ścisłej czołówki artystów XX wieku.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Studiowała w latach 1950-1954 w warszawskiej ASP. Pierwsze prace, które przyniosły jej międzynarodową sławę to monumentalne, przestrzenne gobeliny o reliefowej fakturze - Abakany.
Rzeźby wykonywała w wielu technikach i różnych materiałach: ceramice, drewnie, brązie, materiałach syntetycznych - zarówno figuratywne, jak i niefiguratywne.
Wykonała i zrealizowała wiele projektów dla miejsc publicznych i muzeów. W latach 1965-1990 wykładała w poznańskiej ASP. Jest autorką wielu erudycyjnych esejów poświęconych sztuce, mitologii i religii. W roku 1965 otrzymała nagrodę Grand Prix na Biennale Sao Paulo. Przez krytykę światową jest zaliczana do ścisłej czołówki artystów XX wieku.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl