szyba/stalowy ścisk/dwie muszle ślimaków/sylikon/akryl, 40x40x30 cm
Estymacja: 10800 - 13200 zł
Obraz pary ślimaków szukających połączenia ze sobą przez szybę jest jak pocałunek romantycznych kochanków Romeo i Julii, ze znanego wszystkim dramatu Williama Szekspira. Ich pocałunek jest tematem niezliczonej ilości dzieł sztuki; stał się symbolem miłości nigdy niespełnionej, matrimonium non consumatum z powodu tragicznego splotu okoliczności. Użyte przeze mnie skromne środki oraz mała skala obiektu służą podkreśleniu intymności, niewinności i delikatności przedstawienia, dramatycznie skontrastowanego ze starym stalowym ściskiem. Wzajemne przenikanie się obrazu dwóch ślimakow tworzy znak nieskonczoności wpisany w wieczny cykl powtórzeń (szklany krąg). Krzysztof M. Bednarski
Urodzony w 1953 roku w Krakowie. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (pracownia prof. Jerzego Jarnuszkiewicza i prof. Oskara Hansena). Rzeźbiarz aktywny w różnych dyscyplinach twórczych, w tym blisko związany z poszukiwaniami parateatralnymi Jerzego Grotowskiego. Od trzydziestu lat mieszka w Rzymie; intensywnie obecny również na polskiej scenie artystycznej.
Charakterystyczną cechą jego twórczości są serie prac budowanych z elementów modularnych, których rekonfiguracja i nowe zastosowania budują i zagęszczają siatkę znaczeń. Do najbardziej znanych należą "Portret totalny Karola Marksa" z 1978 roku - zjadliwy komentarz do propagandy komunistycznej i lewicowych fantazmatów; "Victoria-Victoria" z 1983 roku - symbol i diagnoza sytuacji społeczno-politycznej Polski w stanie wojennym oraz ikona rzeźby ostatnich dekad XX wieku w Polsce - monumentalna instalacja rzeźbiarska Moby Dick z 1987 roku.
Bednarski jest także autorem m.in. pomnika nagrobnego Krzysztofa Kieślowskiego (Warszawa 1997), pomnika Incontro con Federico Fellini (Rimini 1994), pomnika Fryderyka Chopina La note bleue (Wiedeń 2010).
Laureat nagrody im. Katarzyny Kobro (2004), odznaczony Zlotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2011).
BEDNARSKI M. Krzysztof
Urodzony w Krakowie - absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1973-1978, pracownia prof. Jerzego Jarnuszkiewicza i prof. Oskara Hansena).
W roku 1996/97 w zastępstwie prof. Grzegorza Kowalskiego prowadził zajęcia dydaktyczne na macierzystym wydziale.
Aktywnie uprawia różne dyscypliny twórcze, projektował także plakaty (1976-1981) dla teatru Jerzego Grotowskiego.
Od 1986 roku mieszka w Rzymie, ale jest intensywnie obecny również na polskiej scenie artystycznej.
We wczesnych pracach odnosił się do propagandy komunistycznej (Portret totalny Karola Marksa, 1978), oraz sytuacji społeczno-politycznej Polski w stanie wojennym (Victoria-Victoria, 1983, obecnie w Muzeum Narodowym w Krakowie). Najbardziej znaną jego realizacją jest instalacja rzeźbiarska Moby Dick, 1987 (obecnie w kolekcji ms2, Muzeum Sztuki w Łodzi) - swoista ikona sztuki rzeźbiarskiej ostatnich dwóch dekad XX wieku w Polsce.
Autor m.in. pomnika nagrobnego Krzysztofa Kieślowskiego (Warszawa, 1997), pomnika Incontro con Federico Fellini (Rimini, 1994), pomnika Fryderyka Chopina La note bleue (Wiedeń, 2010).
Kilkakrotnie wyróżniony stypendium MKiDN, oraz w latach 1988/1989 stypendium Rządu Włoskiego. Laureat nagrody im. Katarzyny Kobro, 2004 oraz Złotej Sowy Polonii, Wiedeń 2012. Odznaczony Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, 2011.
Eksponował swoje dzieła na ponad stu wystawach indywidualnych, ostatnio m.in.: Moby Dick - Opera Aperta, Państwowa Galeia Sztuki w Sopocie (2012), Egzorcyzmy, BWA Opole (2013), Moby Dick - Rzeźba, Galeria Atak, Warszawa 2012/2013, I coraz więcej bieli, Galeria Foksal w Warszawie (2012); Prace z lat 1978-2008, Muzeum Narodowe we Wrocławiu; Thanatos polacco. Omaggio a Jerzy Grotowski, Museo Laboratorio d’Arte Contemporanea MLAC, Rzym (2009); Ku Górze - hommage à Jerzy Grotowski, Atlas Sztuki, Łódź (2009); Portret Totalny Karola Marksa (1977-2009), Muzeum Górnośląskie, Bytom; Moby Dick - Anima Mundi, Muzeum Narodowe w Szczecinie (2008), oraz na ponad pięciuset wystawach zbiorowych.
Prace Krzysztofa M. Bednarskiego znajdują się w kolekcjach najważniejszych muzeów polskich, jak Muzeum Narodowe w Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, kolekcje Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Katowicach, Lublinie, Łodzi i Wrocławiu, kolekcja Galerii Foksal, w Warszawie, w Muzeum Plakatu w Wilanowie, a także w kolekcjach zagranicznych, m. in. Collezione Giorgio Franchetti w Rzymie, Fondazione Federico Fellini w Rimini, Fondazione Morra w Neapolu, Fondazione Orestiadi w Gibellinie na Sycylii, Fondazione Mario Schifano w Rzymie, Targetti Light Art Collection we Florencji, Muzeum Sztuki w Raumie, Finlandia oraz w licznych kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych na aukcji. Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:
tel.: 22 818 94 68 tel. kom.: 506 122 445 e-mail:aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl