POCHODZENIE: - kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone - kolekcja prywatna, Polska
Sztuka Ludwika Lillego znajduje świetnie dopełnienie w literaturze egzystencjalnej XX stulecia: prozie Franza Kafki i Brunona Schulza czy dramatach Samuela Becketta. Artysta centralnym tematem swojej dojrzałej twórczości uczynił figurę ludzką, którą zamienił w rodzaj manekina. Aranżował na płótnach ceremonie, w których znaczącą rolę odgrywa postać kobieca. Koncerty, wizyty, uczty i obrzędy weselne autor upraszczał, czynił z nich ascetyczne formy, w których obnażał prymarne emocje towarzyszące ludzkiej egzystencji: czułość macierzyństwa, radość zamążpójścia, czasem niepewność czy smutek istnienia. W obrazie "Panna młoda" posłużył się niemal monochromatyczną paletą barwną i - przez syntetyzację kompozycji - osiągnął wizualne napięcie pomiędzy postaciami. Ślub w wizji Lillego wywołuje w pannie młodej błogość, ale też niewysłowione wahanie, dające się pochwycić jedynie w języku form malarskich.
W okresie międzywojennym reprezentant nurtu surrealistycznego, a w powojennych sztuki metaforycznej. Studiował medycynę we Lwowie. W latach 1918-19 nawiązał kontakty z grupą ekspresjonistów skupionych wokół czasopisma "Zdrój" z Poznania oraz podjął współpracę z czasopismem "Formiści" z Krakowa. W 1920 wraz z formistami eksponował swe prace we Lwowie, Krakowie i Warszawie. W 1921 r. wyjechał do Berlina. Podjął naukę w weimarskim Bauhausie po czym powrócił do Lwowa. Zajmował się ilustratorstwem, scenografią, wykonywał projekty dekoracji dla eksperymentalnych teatrów lwowskich. Od 1930 r. należał do zrzeszenia "Artes" a także do Związku Zawodowego Artystów Plastyków. Lille zajmował się popularyzacją i krytyką sztuki między innymi prowadząc audycje radiowe o tej tematyce. Opracowywał scenografię dla lwowskiego baletu Beli Katz, Trupy Wileńskiej i Lwowskiej Opery. W roku 1934 zorganizował muzeum Żydowskiej Gminy Wyznaniowej we Lwowie i został jego kierownikiem. W 1937 wyjechał na stałe do Paryża. W czasie okupacji działał w strukturach polskiego ruchu oporu we Francji. Po wojnie pełnił funkcję prezesa Związku Artystów Polskich we Francji oraz był członkiem Société des Peintres-Graveurs.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl