POCHODZENIE: - kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone - kolekcja prywatna, Warszawa
Prace Ludwika Lillego wielokrotnie wymykają się z interpretacyjnych ram. Sama droga artystyczna malarza nie należała do typowych. Pierwszymi studiami Lillego był kierunek medyczny, a malować zaczął dopiero w wieku dwudziestu sześciu lat. W okresie międzywojennym był jedną z ważniejszych postaci lwowskiej awangardy, natomiast w 1919 roku artysta poznał Leona Chwistka i nawiązał współpracę z ugrupowaniem Formistów. Jego sztuka wielokrotnie przechodziła różne przeobrażenia, aby w końcu nabrać niezwykle indywidualnego charakteru, łącząc osobistą atmosferę z posługiwaniem się syntetyczną formą postaci. "Nie istnieje dla niego [Lillego] człowiek, który myśli; jest istota ludzka. To dlatego tworzy świat pozbawiony ciała, oficjalny, dostojny, gdzie statyści bez twarzy i imienia, nieruchomi, łączą się w ich samotności. W tym delikatnym świetle są zespoleni z ich własnym cieniem. Jakiej pociechy oczekują? Do czego ich świadomość się ucieka?" (Louis Calevaert-Brun, [w:] Ludwik Lilie prace z lat 40. i 50. Katalog wystawy, tekst Wiesław Banach, Muzeum Historyczne w Sanoku, Sanok, 25 czerwca - 31 lipca 2004). Niezwykłą rolę w twórczości Lillego odgrywa barwa, która pozwala na odczytanie ładunku emocjonalnego pracy. Prezentowany przez nas obraz rozświetlają od wewnątrz miodowe brązy, ochry, dostojne szarości i ciepłe, lśniące żółcienie. Kolorystyka i układ światła wskazują na radosny charakter tej kameralnej sceny. Mimo obecności ludzi-kukiełek, które przywodzą na myśl interpretacje w duchu egzystencjalizmu, perłowo-złota gama barwna wskazuje, że widz ma do czynienia z czułym tematem macierzyństwa lub dostojeństwem scen dworskich prosto z płócien Diego Velázqueza.
W okresie międzywojennym reprezentant nurtu surrealistycznego, a w powojennych sztuki metaforycznej. Studiował medycynę we Lwowie. W latach 1918-19 nawiązał kontakty z grupą ekspresjonistów skupionych wokół czasopisma "Zdrój" z Poznania oraz podjął współpracę z czasopismem "Formiści" z Krakowa. W 1920 wraz z formistami eksponował swe prace we Lwowie, Krakowie i Warszawie. W 1921 r. wyjechał do Berlina. Podjął naukę w weimarskim Bauhausie po czym powrócił do Lwowa. Zajmował się ilustratorstwem, scenografią, wykonywał projekty dekoracji dla eksperymentalnych teatrów lwowskich. Od 1930 r. należał do zrzeszenia "Artes" a także do Związku Zawodowego Artystów Plastyków. Lille zajmował się popularyzacją i krytyką sztuki między innymi prowadząc audycje radiowe o tej tematyce. Opracowywał scenografię dla lwowskiego baletu Beli Katz, Trupy Wileńskiej i Lwowskiej Opery. W roku 1934 zorganizował muzeum Żydowskiej Gminy Wyznaniowej we Lwowie i został jego kierownikiem. W 1937 wyjechał na stałe do Paryża. W czasie okupacji działał w strukturach polskiego ruchu oporu we Francji. Po wojnie pełnił funkcję prezesa Związku Artystów Polskich we Francji oraz był członkiem Société des Peintres-Graveurs.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl