Ur. w 1962 roku. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa i Grafiki gdańskiej PWSSP w 1987 roku w pracowni prof. K. Ostrowskiego. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki, Marszałka Województwa Pomorskiego, a także w 2004 roku otrzymał stypendium pobytowe miasta Bremy. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i fotografią, a od 1994 roku malarstwem monumentalnym w przestrzeni publicznej. Jego obrazy znajdują się w kolekcjach prywatnych i publicznych w kraju i za granicą (Australia, Austria, Holandia, Kanada, Niemcy, Szwecja, USA). Jego indywidualne wystawy odbyły się m.in. w Galerii Promocyjnej w Warszawie, Galerii 86 w Łodzi, w Galerii Milano w Warszawie, w Galerii Otwarta Pracownia w Krakowie, w Galerii Koło w Gdańsku, w Gdańskiej Galerii Miejskiej w Gdańsku.
"Pomnik poety na Białorusi" pochodzi z cyklu "Izoformy" zapoczątkowanego w 2006 roku. Nazwa serii to neologizm utworzony w wyniku przekształcenia słowa izomorfizm, które w ujęciu encyklopedycznym oznacza, równokształtność, równopostaciowość, podobieństwo. Autor serii inspirował się również powidokami, także w odniesieniu do twórczości Władysława Strzemińskiego. Rezultatem rozważań Wróblewskiego była decyzja, o równoległym zestawieniu realistycznego przedstawienia oraz jego "abstrakcyjnego" powtórzenia zbudowanego z kombinacji trójkątów. "Pomnik poety na Białorusi" jest częścią zbioru prac odnoszących się do przestrzeni dawnego imperium sowieckiego. Tytułowy pomnik stoi przy wjeździe do miejscowości Łachiszyn na Białorusi. Ten betonowy, pobielony monolit, podobny jest do wielu propagandowych pomników w małych miejscowościach w posowieckich krajach. Jego biała figura kontrastowała z zielenią trawy. Stąd malarskie ujęcie, przypominające białą figurę szachową na czarnym polu.
WRÓBLEWSKI Krzysztof
Krzysztof Wróblewski urodził się w Przasnyszu w 1962 roku. W 1982 roku ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Nałęczowie. W latach 1982-1987 studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki w PWSSP w Gdańsku. Dyplom uzyskał w pracowni K. Ostrowskiego. Adiunkt w Katedrze Rysunku, Malarstwa i Rzeźby na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej.
Współzałożyciel galerii Koło w Gdańsku. Wystawia od 1986 roku od udziału w „Ekspresji lat 80-tych” w galerii BWA w Sopocie. Od 1989 roku pracuje w Katedrze Sztuk Wizualnych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. Otrzymał w 1988 i 1990 roku stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki, w 2002 roku stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego, oraz w 2004 roku stypendium pobytowe miasta Bremy. W 1997 wyróżniony na Ogólnopolskiej Wystawie Malarstwa „Bielska Jesień". W latach 1995 – 2003 współtworzył galerię Koło w Gdańsku. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i fotografią a od 1994 roku malarstwem monumentalnym w przestrzeni publicznej. Jego obrazy znajdują się w kolekcjach prywatnych i publicznych w kraju i za granicą (Australia, Austria, Holandia, Kanada, Niemcy, Szwecja, USA).
Od 1992 roku obrazy Krzysztofa Wróblewskiego składają się z serii figuratywnych przedstawień zrównoważonych płaszczyzną pokrytą geometrycznym ornamentem złożonym z trójkątów. Zgeometryzowanie kompozycji jest sposobem na skonfigurowanie przedstawienia i abstrakcji, świata widzialnego z niewidzialnym. Malując, Wróblewski nie ukrywa, że pierwowzorem wizerunków części przedstawiającej jest konwencjonalny obraz fotograficzny, wręcz podkreśla własną – jako malarza – grę z tą konwencją. Własne fotografie wykorzystywane od 1995 roku, z uwagi na ich powszednią autentyczność, stanowią intrygujący materiał dla artysty studiującego relacje pomiędzy widokiem a wizerunkiem, między przeżyciem a wspomnieniem. Kiedy z abstrakcyjnego ornamentu, pulsującego wielobarwną mozaiką trójkątów, wzrok przenosi się na figuralną część obrazu, przedstawiane formy zaczynają tracić znaczenie, zyskują za to malarską autonomię. Artysta stara się w ten sposób znaleźć odpowiedź na pytanie, czy wypowiedź w postaci nieruchomego, namalowanego obrazu jest jeszcze ciągle możliwa. Obrazy realizowane są cyklami (Fragmenty, Chmury, Zasłony, Odcinki, Krówki, Obrzeża, Twarze, Izoformy, Wycinki) w technice olejnej na płótnie, desce lub w technice akwareli na papierze.
„W batalii o renesans malarstwa, twórczość Wróblewskiego wyróżnia się intelektualnym wyrachowaniem, w które wliczona jest nie tylko świadomość różnych konwencji obrazowania, ale również dbałość o estetyczne wysmakowanie obrazu malarskiego. Biel, której na tych płótnach sporo i która łagodzi ich koloryt, przypomina raz jeszcze, że mamy do czynienia z materią ulotną – to, co nie pozostawia swojego obrazu w pamięci, nie istnieje”.
Ł. Gorczyca Art&Business 5/97.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl