2005 c-print, Kodak Professional Digital paper, 60 × 49.8 cm, signed, dated, described and dedication: "Dla miłego P. Fotografa Paweł Althamer" on the reverse edition: 1/10
This is what Gierałtowski says about his approach to photography: "Everybody has eyes, a mouth and a nose, but it is only by capturing a grimace, a flash in the eye, the skin texture, and by using the right camera angle, focal length, crop, lighting and colour that you will be able to create a subjective portrait. A subjective portrait does not claim objective truth. It is rather a unique impression of a committed photographer." The work shows the Polish sculptor, performer, creator of installations, and video Paweł Althamer.
Studiował w Akademii Medycznej w Gdańsku (1956-1958) i w Warszawie (1958-1960) oraz w Łódzkiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej i Filmowej (1961-1964). Fotografuje od 1961, a wystawia od 1963 roku. Dla potrzeb prasy i wydawnictw fotografował modę, reklamę, był autorem reportaży z zakładów przemysłowych i wielkich budów. W latach 1967-7193 był stałym współpracownikiem miesięcznika Ty i Ja, 1971-1972 - tygodnika Perspektywy, 1977-1978 - tygodnika Razem, 1978-1981 - tygodnika ITD. Był członkiem Rady Artystycznej kwartalnika 6x9 Fotografia (1991-1993). Przez cztery lata (1994-1998) współpracował z miesięcznikiem Twój Styl. Od 1996 roku prowadzi Galerię / Studio Gierałtowskiego. Realizował kampanie reklamowe w Polsce i Europie Zachodniej.
Zainicjował i był członkiem jury rozlicznych konkursów fotograficznych, m.in. Szansa (miesięcznik Foto) i Wielka Szansa (Gazeta Wyborcza). Jest twórcą liczącej ponad 80 tysięcy negatywów kolekcji Polacy, Portrety Współczesne. Swoje prace prezentował na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w renomowanych muzeach i galeriach w kraju i za granicą. Zagraniczne i krajowe agencje reklamowe często wykorzystują jego zdjęcia polskiej inteligencji w różnorodnych kampaniach społecznych i reklamowych. W 1998 roku ukazał się album Krzysztof Gierałtowski. Portrety (Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe). W II programie TVP powstał film Polacy, Polacy Borysa Langosza prezentujący Krzysztofa Gierałtowskiego podczas portretowania Wisławy Szymborskiej, Stanisława Lema i Krzysztofa Pendereckiego. Artysta opowiada w nim o swojej pracy albo, wcielając się w postać Stańczyka, królewskiego błazna, snuje refleksje na temat dzisiejszych czasów.
O swoim warsztacie mówi: Każdy ma oczy, usta i nos, ale dopiero utrwalony grymas, błysk oka, struktura twarzy, czy obecność przedmiotu magicznego, skrzyżowane z kątem spojrzenia kamery, perspektywą obiektywu, kadrem, oświetleniem i kolorem pozwalają stworzyć portret subiektywny. Portret subiektywny nie ma roszczeń do prawdy obiektywnej, jest raczej autorską impresją zaangażowanego fotografa. Spór o istotę portretu, o proporcje obecności w nim autora i modela jest jednym z najistotniejszych.
Krzysztof Gierałtowski jest jednym z najznakomitszych polskich artystów. Absolwent Akademii Medycznej i Szkoły Filmowej w Łodzi. Członek ZPAF oraz DGPh/Niemieckie Tow. Fotograficzne/, stypendysta Ministerstw Kultury; Polski, Holandii, Rządu Republiki Francuskiej oraz Agencji Informacyjnej USA oraz wielu innych.
Ma na swoim koncie współpracę z najwyżej nakładowymi magazynami na świecie, m.in.; Elle, Newsweek, Harpers Bazar, Focus, Camera International, Fotografie, Imago etc.
W kraju, m.in; Magazyn Gazety Wyborczej, Twój Styl, 6x9 Foto, Perspektywy, Razem, Sztuka.
Współpracuje z największymi Agencjami Reklamy, m.in.; Leo Burnett, Lintas, TJ Partner, Euro RSCG, E/B/D.
Wystawy indywidualne w kraju, wybór; Wrocław, Warszawa, Szczecin, Kraków, Łódź.
Za granicą - wybór: Mediolan, Bonn, Arnhem, Haarlem, Baden-Baden, Oslo, Berlin, Sztokholm, Wiedeń, Wilno. A także liczne wystawy zbiorowe i prezentacje związane z promocją Polskiej Kultury na świecie.
Prace artysty, znajdują się w kolekcjach i zbiorach prywatnych na świecie, m.in.; Library of Congress-Washington, Museum of Modern Art-San Francisco, Rijksuniwersitet-Leiden, Musee d’art. Moderne de la Ville de Paris, Bibliotheque nationals de France, Paris oraz w Muzeach Narodowych we Wrocławiu i Warszawie, a także w Muzem Historii Fotografii w Krakowie i w Muzeum Sztuki w Łodzi.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 15% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl