fajans (delikatny), szkliwo bezbarwne (ołowiowe), z krakelurą; wys. 35 cm, dł. 33 cm, szer. ok. 21 cm; sygn. ryta pod szkliwem przy brzegu podstawy: K. Laszczka. Realizacja: Skawińskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych w Skawinie - dział fajansów, okres międzywojenny
na niskiej, nieregularnej podstawie akt siedzącej młodej kobiety, lekko odwróconej w bok, z pochyloną głową; na włosach upiętych na karku - opaska z półksiężycem. Wsparta lewą ręką o podstawę z leżącymi łukiem i strzałą, obejmuje dłonią łydkę prawej nogi; drobne ubytki szkliwa przy krawędzi podstawy, na półksiężycu i palcu lewej stopy ; drobne skazy technologiczne szkliwa na brodzie, wargach i pod nosem;
Znana z przekazów źródłowych i realizacji pojawiających się na rynku antykwarycznym ( np. wersja z brązu w D.A. Unicum w 2013 roku), figura autorstwa krakowskiego artysty-rzeźbiarza była wypalona w dziale artystycznym Skawiny w latach 1934-1935 w 50 egzemplarzach, a Laszczka otrzymał za nią honorarium 5 tys. Złotych [za: Bogumiłem Pekarkiem (w:) "Informator Towarzystwa Przyjaciół Skawiny", nr 34, s.18-22]. Skawina podjęła współpracę z artystami, nie tylko krakowskimi, po zamknięciu wytwórni ceramiki artystycznej w podkrakowskich Dębnikach (w 1920 roku); wyroby artystyczne realizowano w krótkich seriach w tzw. "Fajansowni".
LASZCZKA Konstanty
Kształcił się w Warszawie w prywatnej szkole rzeźbiarza Jana Kryńskiego. Dzięki zdobyciu I nagrody w konkursie rzeźbiarskim Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych od 1891 do 1896 przebywał na stypendium w Paryżu. Od 1899 roku objął funkcję profesora na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i sprawował tą funkcję do 1935 roku. W jego pracowni studiowało wielu wybitnych rzeźbiarzy, m.in.: Bolesław Biegas, Xawery Dunikowski, Ludwik Puget, Jan Szczepkowski. Formalne poszukiwania Laszczki prowadziły od realizmu ku bryle odbijającej tendencje impresjonizmu w efektach światłocieniowych ożywiających płaszczyznę rzeźby oraz ku symbolizmowi. Tematyką prac z przełomu XIX i XX wieku będących przykładem swoiście interpretowanej secesji były kobiece akty, wiejskie sceny rodzajowe i typy ludowe. Oddzielną pozycję w jego dorobku stanowiły portrety; zajmował się również rzeźbą monumentalną, medalierstwem oraz ceramiką.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 18% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl