seria 6 fotografii edycja 4/10 + 2 AP obiekt w kolekcji "Uwikłane w płeć" Joanny i Krzysztofa Madelskich
OPINIE: - do pracy dołączony certyfikat autorski
WYSTAWIANY: - Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź, 2012 - Rzeźbiarze fotografują, Muzeum Rzeźby im. Xaverego Dunikowskiego, Królkikarnia, oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, 2004
LITERATURA: - Uwikłane w płeć, red. Joanna i Krzysztof Madelscy, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2012, s. 146-147, 223 - Katarzyna Górna. Happy Birthday, red. Anna Smolak, Bunkier Sztuki, Kraków 2005, s. 83 - Rzeźbiarze fotografują, red. Grzegorz Kowalski, Maryla Sitkowska, Królikarnia, Warszawa 2004, s. 212-213
"Totalnym niezrozumieniem jest przekonanie, że sztuka ma służyć zaspokojeniu potrzeby posiadania ładnych obrazków. Ważni artyści zawsze byli zaangażowani. Nawet impresjoniści w manifestach mówią o tym, że zmieniła się sytuacja społeczna, więc przestają malować nagie laski do pałaców, a swoją uwagę kierują na rzeczywistość, prostytutki, lokomotywy. Uważam, że każdy artysta ma prawo do komentarza również politycznego". KATARZYNA GÓRNA
"Dobra sztuka jest o czymś. A coraz mniej informacji, rzeczy, obrazów z otaczającego świata jest tak naprawdę o czymś. Dziś już wszystko jest produkowane w nieskończonych ilościach, ma być po coś - do konsumpcji. Dopiero niedawno zrozumiałam, na czym polega nieporozumienie pomiędzy mną a Żmijewskim. Ja postuluję bezinteresowność i sens (o czymś), a on narzędziowość (po coś)" KATARZYNA KOZYRA
Zaprezentowane dzieło to efekt współdziałania dwóch artystek - Katarzyny Górnej oraz Katarzyny Kozyry. Obie studiowały w pracowni Grzegorza Kowalskiego i łączy je wieloletnia współpraca. "Kasie-Niteczki" to seria fotografii z 1993. Przedstawia dwie autorki, które nago, w absolutnie nieskrępowany sposób bawią się podczas farbowania włosów przed obiektywem aparatu. Ich atrybutem jest nitka łącząca ich ciała. Rok później Katarzyna Kozyra występowała jako modelka w pracy dyplomowej Katarzyny Górnej - "Bez tytułu". Górna w swojej twórczości podejmuje problemy związane z kobiecością, ale także przygląda się zagadnieniom związanym ze społecznymi oraz ikonograficznymi stereotypami na temat płci pięknej. Kozyra jest natomiast jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek i współtworzy nurt sztuki krytycznej. Zajmuje się rzeźbą, ale także wideoinstalacjami, filami oraz innymi działaniami z pogranicza dyscyplin. W centrum zainteresowań obu twórczyń pozostaje ukazywanie świata pozorów, konwencji, umowności płci oraz kostiumowości. Do najsłynniejszych dzieł Kozyry należą "Łaźnia" (1997) oraz powstawała w odpowiedzi "Łaźnia męska", ukazująca wnętrze męskiej łaźni. Autorka weszła do niej po uprzednim ucharakteryzowaniu się na mężczyznę - założeniu sztucznego zarostu oraz silikonowego penisa.
W latach 1989-1994 studiowała w pracowni Grzegorza Kowalskiego na warszawskiej ASP. Dyplom na wydziale rzeźby w 1994. Wystawy indywidualne: 1994 pokaz dyplomowy w pracowni Galeria A.R.T. Płock; 1996 – 10 panien Galeria Przyjaciół A.R. Warszawa, 1997 – Madonny CSW ZUJ Warszawa, 2000 Zestaw kobiet Wyspa Gdańsk. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
GÓRNA Katarzyna
W latach 1989-1994 studiowała w pracowni Grzegorza Kowalskiego na warszawskiej ASP. Dyplom na wydziale rzeźby w 1994. Wystawy indywidualne: 1994 pokaz dyplomowy w pracowni Galeria A.R.T. Płock; 1996 – 10 panien Galeria Przyjaciół A.R. Warszawa, 1997 – Madonny CSW ZUJ Warszawa, 2000 Zestaw kobiet Wyspa Gdańsk. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje cen wywoławczych we wszystkich katalogach aukcyjnych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl