olej/płótno, 55 x 76 cm sygnowany i datowany l.d.: 'Batowski | 1923' na odwrociu maszynopis z opinią p. Leszka Ludwikowskiego
POCHODZENIE: - kolekcja prywatna, Warszawa
„Targ koński” ukazuje Stanisława Kaczora-Batowskiego jako kontynuatora tradycji przedstawiania tytułowego wydarzenia, zapoczątkowanej w Polsce w dobie oświecenia. „Jarmarki i targi są jednymi z tych tematów w sztuce, dla których koń był bodźcem ich powstania. Koniom malowanym i rysowanym przez artystów obecnych na targach i jarmarkach — u nas dała początek sztuka Oświecenia. Ponieważ istnieje bardzo niewiele przykładów tego motywu ówcześnie podejmowanego, można go potraktować jako zadatek wątku narastającego w XIX w. Jan Piotr Norblin, zamiłowany w gromadzeniu prac składających się jakby na dziennik z zapiskami (w formie plastycznej), rejestrował treści obyczajowe targów i jarmarków w Polsce” (Halina Cękalska-Zborowska, Koń malowany, Warszawa 1981, s. 191). W naturalny sposób kontynuatorami tej tradycji stali się polscy malarze działający w Monachium. Właśnie z obrazami powstającymi w tym kręgu może kojarzyć się „Targ koński” Batowskiego, między innymi przez fakt przedstawienia wspiętego konia. Autor robił to wielokrotnie w swoich obrazach, dając świadectwo artystycznego kunsztu. Twórczość Stanisława Kaczora-Batowskiego kojarzona jest przede wszystkim z zamiłowaniem do polskiej historii, którą wielokrotnie obrazował. Malarz był wielkim admiratorem pisarstwa Henryka Sienkiewicza, do którego powieści wykonał liczne ilustracje. Artystyczna działalność Kaczora-Batowskiego nie ograniczała się jednak wyłącznie do tematyki historycznej. Dobrze czuł się też w tematyce religijnej (zrealizował projekt witraży dla katedry łacińskiej we Lwowie) i malarstwie ściennym (dekoracje foyer Teatru Miejskiego we Lwowie). Ciekawym nurtem jego twórczości są pejzaże – na ogół przedstawienia niewielkich wycinków krajobrazu, zawsze doskonale zakomponowane.
Kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u W. Łuszczkiewicza i F. Cynka (1883-85). Kolejnym etapem jego artystycznej edukacji była Akademia Wiedeńska, gdzie studiował w latach 1885-87 oraz Akademia w Monachium. W latach 90. wiele podróżował, zwiedził wówczas Paryż, Włochy, Hiszpanię, Maroko i Krym. Artysta malował pejzaże, portrety, specjalizował się w batalistyce, zarówno historycznej, jak i nawiązującej do współczesnych mu wydarzeń. Wiódł ożywioną działalność artystyczną, prowadził własną szkołę malarstwa we Lwowie, był współzałożycielem lwowskiego Stowarzyszenia Artystów Młoda Sztuka oraz członkiem Zarządu Związku Artystów Polskich we Lwowie. Wystawiał w głównych galeriach Warszawy, Krakowa, Lwowa i innych miastach.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W latach 1883-1885 studiował w SSP w Krakowie u W. Łuszczkiewicza i F. Cynka. Naukę kontynuował w latach 1885-1887 w ASP w Wiedniu u C. Griepenkerrkla i S. L`Allemanda oraz w latach 1887-1889 w ASP w Monachium u A. Liezen-Mayera. Odbył podróże do Paryża, Włoch, Hiszpanii, Maroka, na Krym i do USA. W latach 1903-1914 we Lwowie miał własną szkołę malarstwa. Tematem jego prac były głównie sceny batalistyczne oraz pejzaże, portrety i sceny historyczne. Zajmował się także malarstwem ściennym i projektowaniem witraży. Wystawiał m.in. w TPSP w Krakowie, TZSP w Warszawie oraz w Chicago, Berlinie i Kijowie. Jego prace można oglądać m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Poznaniu i Krakowie.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje cen wywoławczych we wszystkich katalogach aukcyjnych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl