"Gosławski jest rzeźbiarzem, który za pomocą prostych środków stara się przekazać w swoich pracach atmosferę groźnego chaosu: opalony kloc drewna, nazwany `Atlantydą`, wznoszący się na żelaznych cienkich drutach, przewiercony okrągłymi otworami, zapowiedzianymi u podstawy i coraz gęściej przeżerającymi kompozycję u szczytu - staje się dla nas symbolem jakiegoś niemego dramatu. Świat martwy, porzucony, pozwalający naszej wyobraźni snuć wiele domysłów, apelujących do naszych emocjonalności jak szkielet spalonego domu, na zawsze opuszczonego przez żyjących.
Studium, skomponowane z ułamków rur, celujące swoim ostrym pionem w niebo, zakończone ostrym grotem fantastycznej rakiety, urzeka nas autentycznym, szczerym patosem. Bo Gosławski potrafi przez swoje prace przekazać nam własny niepokój, czy to będą płaskie deski swoimi wyjadami świadczące o nieuchronnym spopielaniu się w czasie, czy kłębowisko drutów, zawieszone nad nami jak radioaktywna chmura. Precyzja i doskonałość ludzkiej myśli, pozwalająca nam już dzisiaj wdzierać się w przestrzenie międzyplanetarne, nie chroni jednak od przerażenia i trosk ludzki los. Nie wszystkie prace Gosławskiego przemawiają równie silnie, nie będę jednak zastanawiał się nad tym, dlaczego w jakiejś rzeźbie wydaje mi się autor mniej lub więcej konsekwentny, ani nad tym, czy spekulacja nie zaszkodziła gdzieniegdzie przejrzystości faktury. Jest faktem, że Gosławski poprzez zastygłe, martwe przedmioty umie niekiedy wywołać ostry skurcz naszego serca, który chyba świadczy, że nie robi swoich rzeźb dla zwyczajnego popisu".
W latach 1946-50 studiował na Wydziale Rzeźby PWSP w Sopocie i Poznaniu. Po ukończeniu studiów został wykładowcą w PWSP w Poznaniu. Był członkiem awangardowej grupy poznańskich artystów 4F+R. Wcześnie zrezygnował z tradycyjnych materiałów rzeźbiarskich. Tworzył rzeźby z opalonego drewna i spawanego żelaza. Zwłaszcza spawana stal i inne metale stała się jego głównym środkiem wypowiedzi artystycznej. W tym czasie powstały takie rzeźby jak Ekshumowany, Hiroszima, Pancernik denny. Rzeźba Jeźdźcy, przedstawiająca postacie Bolesława Chrobrego i Ottona III wystawiona na Expo 2000 w Hanowerze. Na początku lat 70. XX wieku zamieszkał w Rybitwach nad Jeziorem Lednickim, gdzie miał swoją pracownię. Zajmował się również rzeźbiarstwem użytkowym. Przed warszawską Zachętą stoją monumentalne lampy jego autorstwa. W Poznaniu wykonał ozdobne kraty dla Szkoły Baletowej, Urzędu Miasta i Arsenału.
W latach 1946-50 studiował na Wydziale Rzeźby PWSP w Sopocie i Poznaniu. Po ukończeniu studiów został wykładowcą w PWSP w Poznaniu. Był członkiem awangardowej grupy poznańskich artystów 4F+R. Wcześnie zrezygnował z tradycyjnych materiałów rzeźbiarskich. Tworzył rzeźby z opalonego drewna i spawanego żelaza. Zwłaszcza spawana stal i inne metale stała się jego głównym środkiem wypowiedzi artystycznej. W tym czasie powstały takie rzeźby jak Ekshumowany, Hiroszima, Pancernik denny. Rzeźba Jeźdźcy, przedstawiająca postacie Bolesława Chrobrego i Ottona III wystawiona na Expo 2000 w Hanowerze. Na początku lat 70. XX wieku zamieszkał w Rybitwach nad Jeziorem Lednickim, gdzie miał swoją pracownię. Zajmował się również rzeźbiarstwem użytkowym. Przed warszawską Zachętą stoją monumentalne lampy jego autorstwa. W Poznaniu wykonał ozdobne kraty dla Szkoły Baletowej, Urzędu Miasta i Arsenału.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 693 108 148
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl