Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
SIMMLER Józef | Portret Józefy Sługockiej, 1847 r.

Józef SIMMLER (1823 - 1868)

Portret Józefy Sługockiej, 1847 r.

olej/płótno, 33,5 x 26 cm
sygnowany i datowany l.d.: `I. Simler | 1847`
opisany na odwrociu: `z Bromirskich Józefa Sługocka | mal. Józef Simmler - 1847 r`
oraz `Józefa z Pobóg-Bromirskich | Jastrzębiec - Sługocka | córka Jana i Karoliny z Wydżgów - | Bromirskich`
oraz `malował Józef Simmler | wieś Sielce pod Warszawa 1847`

POCHODZENIE:
- kolekcja rodziny sportretowanej

Józef Simmler jeszcze przed wyjazdem do Paryża rozpoczął swą działalność w Warszawie od portretowania członków najbliższej rodziny i przyjaciół. (…) [Obrazy z tego okresu] kontynuują tradycję solidnego mieszczańskiego portretu, wykształconą przez Bonawenturę Dąbrowskiego. Łączy je z namalowanymi później skromne, surowe rozwiązanie kompozycyjne oraz charakterystyczna dla Simmlera elegancja i wyszukany umiar. Modele są przedstawione na neutralnym tle, w tonacji już nie `żółtawoskórzanej`, cechującej pierwsze próby malarskie, a zielonooliwkowej czy srebrzystoszarej, tworzącej złudzenie nieokreślonego wnętrza. Osoby widoczne są w ujęciu do pasa, z reguły na siedząco, ukazane w lekkim zwrocie w lewo lub w prawo, niekiedy frontalnie. Kobiety noszą wytworne, jedwabne, atłasowe bądź aksamitne suknie przybrane koronką, gipiurą, gustowną biżuterię, we włosach mają kwiaty lub złote ozdoby. Na każdym z tych portretów widoczne są ręce. Simmler w ich malowaniu osiągnął nie lada mistrzostwo przysparzające mu sławy. Anatomicznie bezbłędne, w każdym ze skomplikowanych skrótów prawdziwe, stawały się niemal równie ważne jak twarz modela. Tę wydobywał światłem padającym od strony widza, skupiając na niej uwagę. Łagodność oświetlenia modelowała twarz miękko i wydobywała kontury postaci z niebywałą wirtuozerią w wyciąganiu czarnego z czerni czy szarego z szarości. Portrety kobiece zazwyczaj Simmler rozwiązywał w tonacji chłodnej, którą dopełniała stonowana barwność strojów, a męskie - w cieplejszej. Bohaterów swoich niemal zawsze idealizował czy też po prostu upiększał. Był to również wymóg epoki i ówczesnej teorii sztuki. Simmler, jak trafnie napisała Kociatkiewiczówna, przedstawiał swoich bohaterów `z wyrazem zamyślenia graniczącego z marzeniem`. Udoskonalony wizerunek człowieka w wersji Simmlera wyjdzie naprzeciw hasłom krytyki: `Portrety nie są, jak to sobie wielu wyobraża, podrzędnym rodzajem sztuki, bo malarz portretów to nie żaden kopista, reprodukujący wiernie rysy osób, ale jest to malarz obyczajów, wykazujący nam stronę moralną, nauczającą człowieka. Portret prawdziwy to życie, przymioty i wady pojedynczych indywiduów z właściwym ich czasom wyrazem - pisał w 1860 roku na łamach Biblioteki Warszawskiej Ludwik Buszard.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
SIMMLER Józef
Urodził się w 1823, zmarł w 1868r. w Warszawie.
Naukę malarstwa rozpoczął u J. Richtera i B. Dąbrowskiego. Od 1940 r. kontynuował w Dreźnie, a w latach 1842-1843 w Monachium w pracowniach H. Hessa, J. Schnorra von Carlsfelda i B. Genellego. W 1844 r. powrócił na rok do Drezna, gdzie pobierał nauki u E. Bendemanna. W latach 1845-1847 pracował w Warszawie. Po wyjeździe do Paryża w 1847 r. obracał się w kręgu P. Delaroche`a. Wielokrotnie wyjeżdżał do Włoch. Był przede wszystkim portrecistą, malował też kompozycje religijne i historyczne. Jego styl, typowy dla XIX wiecznej sztuki charakteryzuje dbałość o detal i wierne odtwarzanie szczegółów.
Obrazy J. Simmlera niezwykle rzadko pojawiają się na rynku antykwarycznym. Twórczość tego artysty została zaprezentowana w 1993 r. na wystawie przygotowanej przez Muzeum Narodowe w Warszawie i Muzeum Polskie w Rapperswilu.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl