Akwarela, papier naklejony na tekturę; 19,5 x 16 cm; sygnowany po lewej stronie u dołu: JB. na odwrocie nalepka: Galerie | an der Wagmźllerstraüe | Inb. JAKOB SCHEIDWIMMER | vorm. HUGO HELBING | Mźnchen 22 | Wagmźllerstraüe 15 und Liebigstraüe 21 | Telephon 20421 / 22 | An-und Verkauf | vonKunstgegenstnden, insbesondere | Gemlden des 19. Jahrhunderts
Józef Brandt obok Maksymiliana Gierymskiego i Władysława Czachórskiego był najwyżej cenionym i najbardziej znanym przedstawicielem polskiej kolonii artystycznej w Monachium na przełomie XIX i XX w. Jest jednym z najbardziej cenionych malarzy scen batalistycznych. Studia artystyczne rozpoczął w pracowni Leona Cognieta w Paryżu. Korzystał również z rad Juliusza Kossaka, którego twórczość bardzo sobie cenił i szanował. W 1863 r. Józef Brandt wyjechał do Monachium, gdzie studiował pod kierunkiem Franza Adama, Teodora Horschelta i Karla von Piloty`ego. W stolicy Bawarii pozostał już na stałe. Miesiące letnie spędzał w Orońsku koło Radomia, gdzie od 1877r. miał swój majątek z urządzonymi dwoma pracowniami. Podróżując po Polsce i Ukrainie dużo rysował. Jego szkice ołówkowe i akwarelowe były najczęściej studiami do dużych, panoramicznych kompozycji tworzonych w pracowni monachijskiej. Malował obrazy o tematyce batalistycznej ale także sceny rodzajowe, pejzaże, rzadko portrety. Prace jego cieszyły się niezmiennie ogromnym powodzeniem, zarówno na rynku europejskim jak i amerykańskim. Sprawiło to, że tylko niewielka część przebogatej twórczości trafiła do zbiorów polskich. Józef Brandt pozostał na zawsze malarzem polskim pomimo ogromnych sukcesów i zamieszkiwania poza granicami kraju. W swojej twórczości podejmował wyłącznie tematy związane z historią Polski, najczęściej były to dzieje Polski siedemnastowiecznej. W sposób szczególny upodobał sobie sceny z życia kresowego. Sygnując swoje obrazy, dodawał dopisek "z Warszawy", określając w ten sposób swoją przynależność narodową. Należał do artystów najczęściej nagradzanych. Był członkiem lub profesorem honorowym Akademii Sztuk Pięknych w Berlinie, Monachium i Pradze, a po śmierci Jana Matejki kandydatem na dyrektora Szkoły Sztuk Pięknych w Krakowie.
W 1858 roku zaczął studia inżynierskie, ale pod wpływem przyjaciela Juliusz Kossaka zainteresował się malarstwem. Wyjechał do Paryża i rozpoczął studia w pracowni Leona Cognieta, wielu wskazówek udzielili mu też Henryk Rodakowski i Juliusz Kossak. W 1862 roku kształcił się w Akademii monachijskiej u Franza Adama, Teodora Horschelta i Karla von Piloty'ego. Od 1875 roku prowadził prywatną szkołę malarstwa, był honorowym profesorem Akademii Bawarskiej oraz honorowym członkiem ASP w Pradze. Na jego twórczość znacznie wpłynęła podróż na kresy wschodnie, którą odbył z Juliuszem Kossakiem. Malował obrazy batalistyczne przedstawiające wschodnie kresy Polski XVII wieku oraz sceny historyczno-rodzajowe, rodzajowe i pejzaże. Jego twórczość cechuje realizm szczegółów, swobodna kompozycja i mistrzowskie oddanie ruchu. Jego obrazy wywarły silny wpływ na malarstwo polskie. Artysta ten był najbardziej znanym przedstawicielem polskiej kolonii artystycznej w Monachium na przełomie XIX i XX wieku.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl