fotografia barwna, C-Print/dibond, 35,5 x 61 cm sygnowany i opisany na odwrociu: 'Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich 1/5 Joanna Rajkowska'
POCHODZENIE: - dar od artystki, ok. 2010
"Wątpliwości i niesmak budziły 'płyny fizjologiczne' oferowane przez Rajkowską w przemysłowo wykonanych puszkach, oferowanych jako produkt rynkowy o wysokiej wartości spożywczej i energetycznej. Z kolei sztuczna palma, postawiona przez nią w środku zimy na jednym z ważniejszych skrzyżowań Warszawy, wywołuje niekłamaną niechęć prezydenta miasta, któremu nie przeszkadzają kiczowate pomniki i niewybredne reklamy. Palma bowiem jest absurdalna. Niczemu nie służy. I właśnie ta bezinteresowność musi budzić sprzeciw, a nawet agresję, jakiej nie powstydził się okazać nawet poczytny tygodnik inteligencki WPROST. Być może to doświadczenie wpłynęło na bieg myśli artystki, kiedy planowała udział w berlińskiej wystawie; jej zainteresowania bowiem koncentrowały się wokół obiektów lub czynników, które przeszkadzają. Nie w galerii, ale w przestrzeni społecznej. Udało jej się wywołać silny wiatr w korytarzach Ministerstwa Kultury. To bardzo dosadny gest. Przeszkadza w inny sposób niż palma, jest bardziej dojmujący choć zupełnie niewidoczny". Anda Rottenberg, fragment wstępu do katalogu wystawy "Biały mazur", Berlin 09.2003; Kraków, 04.2004
Joanna Rajkowska jest autorką projektów publicznych, obiektów, filmów, instalacji oraz efemerycznych akcji i sytuacji realizowanych w przestrzeni miejskiej. Można je interpretować jako współczesne, niepozbawione ironii, wariacje na temat sztuki środowiskowej (community-based art), land-artu i tzw. estetyki relacyjnej, które artystka rozbija na elementy składowe, konsekwentnie stosując taktykę "obserwacji uczestniczącej". Studiowała malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego w latach 1988-93, jednocześnie studiując historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1987-92. W 2007 roku została uhonorowana Paszportem "Polityki" za "niezwykłe projekty realizowane w przestrzeni publicznej, za wyciąganie ręki w kierunku błąkającego się po mieście człowieka" oraz Nagrodę Wielką Fundacji Kultury Polskiej za całokształt twórczości. Autorka licznych prac, które na stałe weszły do kanonu hisotrii polskiej sztuki współczesnej, m. in. "Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich" (2002 - do dziś) czy "Dotleniacz" (2007).
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
RAJKOWSKA Joanna
W latach 1988-93 studiowała na ASP w Krakowie u prof. Jerzego Nowosielskiego i jednocześnie w latach 1987-92 studiowała historię sztuki na UJ. W latach 1994-95 odbyła Semestralny Program Studyjny na Uniwersytecie Stanu Nowy Jork w Nowym Jorku. Stale współpracuje z Galerią Zderzak. Otrzymane stypendia: 1992 - Kunsthaus Horn, Austria; 1996 - Arts Link, Nowy Jork; 1996 - Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa.
Fascynują ją ekstremalne relacje anatomii i świadomości. Jej rzeźby przedstawiają zmutowane, zdeformowane ciała, androgyny, hybrydy, postaci o niezidentyfikowanej świadomości seksualnej. Używa nietypowych technik - figury zamawia w fabrykach manekinów, wykorzystuje martwe zwierzęta i owady oraz odlewy własnego ciała.
Mieszka i pracuje w Warszawie.
PROJEKTY PUBLICZNE
2008 Obóz dla uchodźców w Uhyst, Uhyst, Niemcy
Linie lotnicze, Galeria Trafo, Budapeszt, Węgry
Camping Dżenin, Freedom Theatre, Dżenin, Palestyna
2007 Dotleniacz, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Plac Grzybowski, Warszawa
2006 Wulkan Umea, Galeria Verkligheten, Umea, Szwecja
2004 Tylko Miłość, Szpital Wolski, Warszawa
2003-2005 Artysta do wynajęcia, Berlin, Łódź, Sheffield
2002 Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich, Warszawa
2001 Dziennik Snów, Galeria XX1, Warszawa
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl