Olej, tektura; wym.: 40,5 x 32,5 cm; sygn. p. góra: J. Malczewski / 1904. Na odwrocie zatarty stempel krakowskiej firmy sprzedające materiały malarskie działającej na przełomie XIX i XX wieku (“Reim i Spółka, skład farb oraz handel materiałów "Pod czarnym psem", Kraków, Rynek Gł. 37, Linia A-B).
Proweniencja: obraz pochodzi ze spuścizny po Władysławie Szaferze - polskim botaniku, profesorze UJ, dyrektorze krakowskiego Ogrodu Botanicznego, wieloletnim dyrektorze Instytutu Botaniki UJ.
Kobieta siedząca na drabinie, z ręczną robótką w dłoniach, powróci w późniejszych kompozycjach. W wielu Malczewski ustawia zwykłą drabinę malarską i na niej lub obok niej rozpina całą scenę. Po prawej, u dołu, szkic autoportretowy (?). Kim była modelka nie wiemy. Może Jadwiga Maria z Brunickich Balowa, wielka miłość artysty. Pierwszy znany dziś list "Kini" Bal do Malczewskiego nosi datę 9 X 1902, z kontekstu wynika, że są już w pewnej zażyłości. Apogeum romansu to lata 1904-1908. Lata, które spędził u boku Balowej, to najbardziej twórczy okres jego życia.
MALCZEWSKI Jacek
Reprezentant krakowskiego środowiska artystycznego epoki Młodej Polski, jeden z najciekawszych i najbardziej kontrowersyjnych polskich symbolistów. Wychowanek Jana Matejki; rozpoczął swą długą drogę twórczą od realistycznych obrazów o tematyce historycznej oraz od kompozycji odwołujących się do polskiej poezji romantycznej oraz do martyrologii Sybiru. Malował portrety znanych osobistości krakowskich i lwowskich, a także członków najbliższej rodziny. Portretowane osoby zazwyczaj przebierał w najrozmaitsze kostiumy i obdarzał różnymi atrybutami. Częścią tych wizerunków było na ogół rozbudowane tło pejzażowe zaludnione fantastycznymi postaciami. Na bazie odwiecznych alegorii tworzył własny świat symboli przeplatających się w setkach obrazów, często porządkowanych w cykle tematyczne. Niektóre z nich stały się dziś dla nas nieczytelne. Najważniejszy w twórczości Malczewskiego cykl Zatruta studnia powstał w latach 1905-1906.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Do obiektów nr: 001, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 014, 015, 016, 017, 018, 020, 021, 027, 028, 029, 030, 031, 032, 033, 035, 037, 038, 039, 041, 042, 043, 044, 045, 046, 058, 060, 063, 079, 080, 081, 082, 086, 096, 100, 101, 102, 107, 108, 115, 116, 119, 123 zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 100 EUR.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl