Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
CHAMCZYK Izabela | Ssij, 2016 r.

Izabela CHAMCZYK (ur. 1980, Częstochowa)

Ssij, 2016 r.

akryl, technika własna, farba alkidowa/płótno, 40 x 50 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'SSIJ | I.Chamczyk | 2016'

"Moim zdaniem wolność umysłu to coś, dzięki czemu świat robi postęp. Trzeba wielkiej odwagi i samozaparcia, by myśleć wolnościowo - często oznacza to myśleć inaczej niż większość. Wolność to często samotność - realizowanie i pogłębianie swoich pasji, idei, celów, polegając tylko na sobie. Poza tym bliska mi jest idea wszechobecnej energii, dzięki której wszytko się dzieje. Nie wierzę w Boga ani w to, że człowiek sam sobie może wszytko. Wierzę w energię, która napędza, zasila podświadomość, sny i przypadkowe sytuacje oraz pozwala być wolnym".
IZABELA CHAMCZYK

Przed pierwszą obszerną prezentacją prac malarskich Chamczyk w 2016 kuratorka wystawy Agnieszka Żechowska pisała: "Artystka ze względu na swoje dotychczasowe prowokacyjne akcje-performanse w różnych galeriach i miastach oraz buntowniczą i niesformatowaną osobowość uznawana jest za kontrowersyjną, czasem niebezpieczną i niewdzięczną. Współpraca z nią może wiązać się z ryzykiem wystąpienia 'zaburzeń' w relacjach ona - widz - galeria. Toteż należy być przygotowanym 'na wszystko', cokolwiek by to znaczyło. Alert jest jednym z elementów, które definiują sztukę Chamczyk" (Agnieszka Żechowska, tekst do wystawy Izabeli Chamczyk "Malarstwo jako choroba", Galeria Supermarket Sztuki, Warszawa 2016).
W wywiadzie dla Magazynu SZUM z 2014 Izabela Chamczyk opowiadała o sposobie na swoje zaistnienie w sztuce: "Po wielu nieudanych próbach dostania się do galerii zrozumiałam, że muszę działać inaczej - mocniej wsłuchać się w siebie, zadziałać zgodnie ze sobą - czyli buntowniczo. Zaczęłam robić akcje partyzanckie (takie odbyły się w maju, czerwcu i lipcu), które przyniosły mi wiele satysfakcji i samopoznania, i poznania sensu swojej i nie tylko swojej twórczości. Poczułam też dzięki temu, że mogę wiele, a sztuka jest naprawdę wolną przestrzenią, jeśli tylko chcę. Zmartwiła mnie jednak skostniałość większości instytucji w Polsce, niedopuszczających działań emocjonalnych i dotykających absurdu. Wystawy muszą być zaplanowane co najmniej 2 lata wcześniej - nikt nie uwzględnia w programach galeryjnych działań spontanicznych - dlaczego? Dlatego ja je uwzględniłam - bazując na instytucjach, jednocześnie przeciwko nim się zbuntowałam w większości przypadków, nie mając od nich wsparcia" ([w:] Piotr Lisowski, Wojna rozpoznawcza. Rozmowa z Izabelą Chamczyk, Magazyn "SZUM", 09.01.2014).
Mówiła również o tym, jak postrzega siebie w sztuce: "Uważam się przede wszystkim za malarkę, malarkę performatywną, dlatego też w dużej mierze moja walka dotyczy właśnie malarstwa. Kolor to dla mnie najważniejsze narzędzie pracy, a obraz jest najważniejszym nośnikiem wszystkiego, co chcę powiedzieć. W kolorze jest coś ukryte i zaklęte. Każdy miesiąc ma swój kolor, który odzwierciedla mój stan ducha i rodzaj walki, jaką toczę w danym miesiącu. Malarstwo pozostaje dla mnie sposobem komunikowania się, jako niewerbalny nośnik informacji" (tamże).
Natomiast w rozmowie opublikowanej w magazynie "Nowa Orgia Myśli" w 2016 mówiła: "Dzięki pracy artystycznej mam poczucie sensu mojej egzystencji. Gdy siedzę w pracowni i patrzę na płynącą po płótnie farbę, czuję, że ma to jakiś wyższy (choć może nie wytłumaczalny racjonalnie) sens. Ważniejsza niż cel jest dla mnie droga. Każdego dnia, obojętnie, czy jestem w pracowni, czy nie, pracuję. Wszytko składa się dla mnie w kompozycję, wchłaniam kolory, analizuję odczucia, wnikam w emocje - co później wykorzystuję w mojej sztuce" (Iza Chamczyk: Bliska mi jest idea wszechobecnej energii, "Nowa Orgia Myśli", 17.11.2016).


Malarka i performerka. Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuki Pięknych we Wrocławiu. Tworzy sztukę procesualną. W 2013 roku zrealizowała projekt "Wojna dwunastomiesięczna". Jest dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, finalistką Biennale Malarstwa Bielska Jesień (wyróżnienie "Obiegu" 2015), 10. konkursu im. E. Gepperta we Wrocławiu, 6. Triennale Młodych w Orońsku czy konkursu Fundacji Vordemberge-Gildewart w MOCAK-u. Brała udział w wielu wystawach indywidualnych oraz działaniach zbiorowych np.: w Galerii SCC w Isfahanie (Iran), Galerii Entropia we Wrocławiu, BWA w Zielonej Górze, CSW w Toruniu, Festiwalu w Sokołowsku, ERARTA w Sankt Petersburgu (Rosja).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
CHAMCZYK Izabela

Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuki Pięknych we Wrocławiu. Malarka, performerka i buntowniczka tworząca sztukę procesualną. Pracuje w wielu mediach redefiniując ich granice, angażując przy tym silne, a nieraz skrajne emocje. Jednym z takich projektów była zrealizowana w 2013 roku Wojna dwunastomiesięczna. Akcja podejmowała zagadnienia miejsca artysty na rynku sztuki i w środowisku instytucji kultury, poszukiwania przestrzeni i uznania dla własnej twórczości oraz bezkompromisowej konfronacji z odbiorcą.
Jest dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i finalistką prestiżowych konkursów takich jak: 10. konkurs im. E. Gepperta we Wrocławiu, 6. Triennale Młodych w Orońsku czy konkursu Fundacji Vordemberge - Gildewart w MOCAK’u. Ma za sobą wiele wystaw indywidualnych oraz działań zbiorowych np.: w Galerii SCC w Isfahanie (Iran), Galerii Entropia we Wrocławiu, GSW w Opolu, BWA w Zielonej Górze, CSW w Toruniu, Festiwalu w Sokołowsku, ERARTA w Sankt Petersburgu (Rosja).
Jej prace znajdują się w wielu kolekcjach w kraju i za granicą.

Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje cen wywoławczych we wszystkich katalogach aukcyjnych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl