brąz, 48 x 49 x 30 cm sygnowana z tyłu: `H.Hochmann` odlew współczesny
Prezentowane popiersie hrabiny Hutten-Czapskiej jest doskonałym przykładem portretowej twórczości Hochmana. Artysta modelował popiersia i głowy już jako student w pracowni Konstantego Laszczki. Na jego realizacje oddziałali, oprócz krakowskiego profesora, także Paweł Rosen i Auguste Rodin (w którego paryskiej pracowni rzeźbiarz krótko studiował). Formuła sztuki Hochmana nawiązywała do impresjonizmu, klasycyzmu i secesji. artysta w okresie krakowskim utrzymywał bliskie relacje z tamtejszym środowiskiem artystycznym i arystokracją. Portretował m.in. Juliana Fałata i jego żonę Marię Luizę. Z czasem Hochman włączył się także w obieg życia artystycznego mniejszości żydowskiej. Zaczął tworzyć kompozycje o tematyce symbolicznej i historycznej. W latach trzydziestych współtworzył Zrzeszenie Żydowskich Artystów Malarzy i Rzeźbiarzy (z którym wystawiał m.in. Bruno Schulz). Był blisko związany z mieszkającą w Tarnowie rzeźbiarką Henryką Kerner. W czasie wojny początkowo ukrywał się w Wieliczce i Biskupicach, ale w 1943 dobrowolnie zgłosił się do getta w Bochni. Zmarł w 1944 roku.
Tylko nieliczne prace Henryka Hochmana przetrwały okres okupacji. Rozproszeniu i zniszczeniu uległy dzieła zgromadzone w pracowni rzeźbiarza. Prace, które znajdowały się w przestrzeni publicznej Krakowa zniszczyli naziści. Nasza wiedza na temat twórczości Hochmana jest fragmentaryczna i oparta głównie na fotograficznych reprodukcjach pojawiających się w lwowskiej i krakowskiej prasie międzywojnia. Jest to to sytuacja o tyle kłopotliwa, że mamy w przypadku tego krakowskiego artysty do czynienia z jednym z ważniejszych i ciekawszych twórców swojej epoki. Hochman wystawiał dużo i z sukcesami już w pierwszych latach po zdobyciu dyplomu krakowskiej ASP. Tylko w latach 1904-1907 krakowska publiczność mogła oglądać jego prace na jedenastu wystawach. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości Hochman wystawiał głównie we Lwowie, Krakowie i Warszawie. Artysta uczestniczył też w głośnym Salonie 1934 roku, który wzbudził wiele kontrowersji wśród młodych artystów. W tym samym roku prace Hochmana wystawiano w Żydowskim Domu Akademickim obok kompozycji Xawerego Dunikowskiego i Henryka Kuny. Artysta wystawiał też we Francji, Niemczech, Austrii, na Węgrzech i we Włoszech.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl