akryl/płyta MDF, 43 x 43 x 2 cm (36 elementów o wymiarach 6 x 6 cm) sygnowany na odwrociu (trudno czytelnie)
Gerard Kwiatkowski (Jürgen Blum) do lat 70. związany był twórczo z miejscem swojego urodzenia - Elblągiem. Jest artystą o niezwykłym, uwikłanym w historię życiorysie. Urodził się w 1930 roku w niemieckim wówczas mieście Eling jako Jürgen Blum. Po zakończeniu drugiej wojny światowej Eling stał się Elblągiem, a piętnastoletni wówczas Jürgen - Gerardem Kwiatkowskim. Cała rodzina artysty wyemigrowała do Niemiec, on jednak postanowił pozostać w rodzinnym mieście, nauczyć się języka polskiego i rozwijać tu swoje artystyczne zainteresowania. Działalność kulturalną rozpoczął w latach 50. Był współzałożycielem i kierownikiem Klubu Młodej Inteligencji "Czerwona Oberża" w Elblągu (1956-61). W 1961, już jako członek Związku Polskich Artystów Plastyków, zwrócił się do władz elbląskich o powierzenie jego opiece ruin kościoła podominikańskiego na Starym Mieście w celu urządzenia w jego ocalałych pomieszczeniach pracowni i galerii sztuki. Pierwsza wystawa w Laboratorium Sztuki Galeria EL odbyła się w 1961 roku i prezentowała malarstwo Janusza Hankowskiego oraz rzeźby Gerarda Kwiatkowskiego. Kierownikiem Galerii EL pozostał do 1974 roku. Wraz z Marianem Boguszem był inicjatorem i kuratorem pięciu Biennale Form Przestrzennych (1965-73), jednej z najciekawszych inicjatyw artystycznych w ówczesnej Polsce. W latach 1972-73 Gerard Kwiatkowski był współtwórcą pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej artystycznego zina "Notatnik Robotnika Sztuki". W założeniu "Notatnik" był miejscem wymiany idei artystycznych i prezentacji postaw twórczych. W połowie lat 70. wyjechał do Niemiec i uległ tam poważnemu wypadkowi. Długo chorował, okoliczność ta wymusiła na nim pozostanie w Niemczech na dłużej. W czasie długo trwającej choroby z inicjatywy ojca artysty znów przyjął obywatelstwo niemieckie i nazwisko, pod którym się urodził - Jürgen Blum. Za żelazną kurtyną, z nikomu nieznanym nazwiskiem musiał zacząć wszystko od początku. Jego energia i determinacja sprawiły, że potrafił obrócić tę sytuację na swoją korzyść. Od drugiej połowy lat 70. realizował ideę "stacjonizmu" w sztuce, zakładając w różnych miejscach tzw. "stacje sztuki" (w klasztorze Cornberg, z zamku Rittersheim, w Hünfeld, Fuldzie, Bad Hersfeld, Kleinsassen). W 1993 roku założył Muzeum Artystów "Forum Sztuki Konkretnej" w Erfurcie oraz Muzeum Sztuki Reduktywnej w Świeradowie-Zdroju. Od roku 1975 prowadzi Wolną Akademię Sztuki w Hünfeld. Piętnaście lat później otworzył tam Museum Modern Art o profilu międzynarodowym, skupiające twórców o rodowodzie konstruktywistycznym. Jednym z późniejszych, realizowanych już w XXI wieku, projektów Gerarda Kwiatkowskiego jest "Das offene Buch / Otwarta książka" - międzynarodowa kolekcja poezji wizualnej na ścianach budynków w miasteczku Hünfeld, gdzie artysta mieszka i pracuje. Na życie prywatne i artystyczne Jürgena Bluma ogromny wpływ wywarła burzliwa historia. Koleje losu, traumatyczne wydarzenia drugiej wojny światowej i ich konsekwencje powodowały, że raz był Niemcem, raz Polakiem, potem znowu Niemcem. Bez względu na narodowość i miejsce, w którym dane było mu żyć, artysta pozostał przede wszystkim sobą.
Był współzałożycielem i kierownikiem Klubu Młodej Inteligencji "Czerwona Oberża" (1956-1961), następnie inicjatorem i kierownikiem Laboratorium Sztuki Galerii EL w latach 1961-74 w Elblągu. Inicjator i kurator pięciu edycji Biennale Form Przestrzennych w latach 1965-1973, będących przeglądami i sympozjami sztuki poszukującej (neokonstruktywizm, konceptualizm, kino rozszerzone, performance). W 1974 roku wyjechał na stałe do Niemiec. W Niemczech realizował ideę "stacjonizmu" w sztuce, zakładając w różnych miejscach tzw. stacje sztuki (w klasztorze Cornberg, zamku Rittersheim, w Hünfeld, Fuldzie, Bad Hersfeld, Kleinsassen i innych). Od 1975 roku prowadzi Wolną Akademię Sztuki w Hünfeld, a w 1990 roku otwiera Museum of Modern Art - z kolekcją o profilu międzynarodowym, skupiającą prace twórców o rodowodzie konstruktywistycznym. W 1993 roku założył Muzeum Artystów "Forum Sztuki Konkretnej" w Erfurcie oraz nieistniejące już Muzeum Sztuki Reduktywnej w Świeradowie Zdroju. Stworzył pojęcie sztuki inteligibilnej.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl