Prezentowany obraz powstał w Paryżu, do którego artysta wyjechał w 1922 roku - uzyskując stypendium Rządu Francuskiego - i pozostał tam do 1939 roku. Będąc jednym z najzdolniejszych studentów krakowskiej Akademii, związanym z ruchem formistycznym, w Paryżu Eibisch zetknął się z koloryzmem, któremu wierny pozostał do końca swojej twórczej drogi. W Paryżu artysta odnosił wiele sukcesów. O wystawionej na Salonie Jesiennym w 1925 roku "Martwej naturze" paryski krytyk Waldemar George pisał, że jest to jeden z najlepiej zharmonizowanych obrazów na całej wystawie. Od początku pobytu w Paryżu artysta próbował zmienić swoje imię i nazwisko Ejbisz, na łatwiejsze do przyswojenia francuskiej publiczności; Eibich, Ebiche, potem Eibisch. Stąd też sygnatura powyższego obrazu pomaga precyzyjnie "wydatować" to dzieło.
EIBISCH Eugeniusz
Urodził się w 1895 r w Lublinie, zmarł w 1987 r w Warszawie. Studiował w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Malczewskiego i W. Weissa. W 1922 r uzyskał stypendium rządu francuskiego i wyjechał do Paryża. Wszedł w krąg malarzy Ecole de Paris: G. Braque`a, H. Haydena, M. Kislinga, C. Soutine`a, M. Utrilla, E. Zaka. W czasie pobytu we Francji dużo wystawiał m. in.: w Salonach paryskich; Jesiennym i Niezależnych. W okresie tym artysta wiele wystawiał, m.in. w Belgii, Szwajcarii i Anglii. W 1939 r wrócił do Polski, objął katedrę rysunku w krakowskiej ASP. Od 1945 r był rektorem tejże uczelni. W latach 1950-1969 był profesorem malarstwa w ASP w Warszawie. Po wojnie brał udział w wielu prestiżowych wystawach na świecie. Na wczesną twórczość Eibischa oddziałały estetyczne koncepcje formistów. W okresie paryskim artysta malował pejzaże, martwe natury i portrety o stężonej ekspresji, utrzymane w ciemnych, dramatycznych tonacjach, bliskie stylistyce Ch. Soutine'a. Jarzące się wewnętrznym światłem formy wyłaniają się w jego obrazach z płynnej materii swobodnie nakładanej farby. Otrzymał nagrodę Guggenheim Museum w 1960 r. W drugiej połowie l. 20. Eibisch rozjaśnił paletę barw, by w l. 30. ponownie ją przygasić przewagą brązów; wydobytym z ciemnego tła postaciom i przedmiotom nadawał wymiar tajemniczości. W latach późniejszych potwierdził swą przynależność do nurtu kolorystycznego. W czasach stalinowskich tworzył zgodnie z doktryną socrealistyczną, później powrócił do ekspresyjnego traktowania barwy.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl