Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
FUCHS Ernst | NAGA KOBIETA NA JEDNOROŻCU

Ernst FUCHS (1930 Wiedeń - 2015)

NAGA KOBIETA NA JEDNOROŻCU

litografia barwna, papier, 48,3 x 32 cm (54,5 x 40 cm w świetle passe-partout)
sygnowana ołówkiem pod ryciną p.d.: ErnstFuchs
l.d. napis ołówkiem: 162/250

Ernst Fuchs studiował w latach 1946-1950 w wiedeńskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie wywarł nań wpływ prof. Albert Paris von Gütersloh, wpajający swym uczniom przywiązanie do tradycyjnego warsztatu malarskiego. Jego wychowankowie - obok Fuchsa m.in. Arik Brauer, Wolfgang Hutter i Anton Lehmden - utworzyli w 1948 grupę znaną jako Wiedeńska Szkoła Realizmu Fantastycznego (Wiener Schule des Phantastischen Realismus). Fuchs był ponadto współzałożycielem ugrupowań: Art-Club (1946), Hundsgruppe (1951), Pintorarium (1959, wraz z Friedensreichem Hundertwasserem i Arnulfem Rainerem). W latach 1950-1961 mieszkał głównie w Paryżu, utrzymując bliskie kontakty z Hundertwasserem. W tym okresie często wyjeżdżał do Izraela i USA. W 1958 krótko prowadził w Wiedniu własną galerię specjalizującą się w sztuce fantastycznej. W 1973 kupił willę architekta Otto Wagnera w Wiedniu, w której urządził swą pracownię-muzeum. Obok malarstwa zajmuje się grafiką warsztatową, ilustracją, scenografią, rzeźbą, muzyką (w 1984 wziął udział jako wokalista w nagraniu płyty Klausa Schulze i Rainera Blossa Aphrica). Jego malarstwo i grafika od wczesnego okresu jest konglomeratem wpływów secesji (Gustav Klimt, Egon Schiele), ekspresjonizmu (Max Pechstein, Edvard Munch), awangardy (Pablo Picasso, Henry Moore) i techniki klasycznych mis-trzów, jak Albrecht Altdorfer, Albrecht Dürer, Matthias Grünewald i Martin Schongauer. W jego pra-cach dominuje tematyka biblijna, mitologiczna, ujęcia symboliczne. Od 1956, wraz z nawróceniem na katolicyzm, podejmował częściej tematy religijne i mistyczne, jak w tryptyku dla Rosenkranzkirche w Wiedniu (1958-1961). W latach 70. nowym etapem w jego twórczości stała się fascynacja mitolo-gią germańską, której poświęcone też były prace scenograficzne do oper Richarda Wagnera.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl