akryl, olej/płótno, 146 x 114 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'E. Dwurnik | 1973', '241 XV-40' oraz 'Sportowcy'
tytułowany wewnątrz przedstawienia: 'LARUM'
na odwrociu nalepki galeryjne: BWA w Łodzi, ZPAP Galeria Nowa Brama, BWA w Słupsku, BWA Wałbrzych, BWA Kraków, ZPAP Studio w Warszawie, BWA w Białymstoku, BWA Rzeszów Odział w Krośnie, Galeria 72 w Chełmie, BWA Płock, Muzeum Alvara Aalto w Jyväskylä oraz nalepka galeryjna z opisem obrazu
WYSTAWIANY:
- BWA, Wałbrzych 1975
- "Dwurnik - Kalina", Galeria Teatru Studio, Warszawa 1975-76
- Galeria Kordegarda, Edward Dwurnik, Wystawa malarstwa 13-28.02.1977, Warszawa,
- BWA, Łódź, 1978
- Arsenał, BWA Białystok 1979
- "Jyväskylä Talvi Edward Dwurnik, Kuvia Polasta", Aalvar Alto Museo, Jyväskylän, Finlandia, 27.01-20.02.1983
- Galeria 72, Muzeum Sztuki Współczesnej, Chełm 26.01.1984-20.02.1984
- Galeria Nowa Brama, Słupsk, 07-08.1985
- BWA, Opole, 12.1985-01.1986
- BWA Rzeszów-Krosno, 1985
LITERATURA:
- Edward Dwurnik, Wystawa malarstwa, Galeria Kordegarda, Warszawa 13-28.02.1977, s. 2, poz. 7
- Dwurnik. Spis prac malarskich, red. Pola Dwurnik, Warszawa, Zachęta 2001, (wydane jako dodatek do katalogu wystawy "Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy", (08.09-07.10.2001), Cykl XV, poz. 40, nr 241
cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu
Urodził się w Radzyminie, studiował w warszawskiej ASP w latach 1963-70. W czasie studiów, począwszy od 1965 roku rozpoczął cykl Podróże autostopem (kontynuowany do dziś), w którym portretował miasta i miasteczka z perspektywy "ptasiego lotu", w polu zainteresowania artysty, poza architekturą, znalazło się życie i obyczaje mieszkańców. W latach 1972 - 78 powstaje cykl Sportowcy, w którym przedstawia ludzi marginesu, cwaniaków, palaczy najtańszych wówczas papierosów marki "Sport". Około roku 1980 nastąpiło połączenie cyklów Sportowcy i Robotnicy /realizowanego od ok. 1975 r/. Szyderstwo i krytyka z prowadzących "sportowe" życie współziomków / była to też reakcja na nachalne, instrumentalne gloryfikowanie hegemona - tj klasy robotniczej, przez ówczesną propagandę/ zostało zarzucone na rzecz poczucia solidarności z portretowanymi ludźmi. Obrazy z cyklu Warszawa (1981 r), proroczo antycypowały wprowadzenie stanu wojennego w Polsce. W cyklu Droga na Wschód (1989 - 1991) upamiętnił ofiary stalinowskiego komunizmu, w cyklu Od Grudnia do Czerwca (1990 - 1994) oddał pamięć ofiarom stanu wojennego w Polsce. W cyklu Niech żyje wojna! powstałym pod wrażeniem wojen na Kaukazie i Bałkanach artysta śle przesłanie - ostrzeżenie.
Ostanie cykle artysty to: Wyliczanka, Diagonale, Kwiaty, powrót do Podróży autostopem i cyklu Błekitne. Autor ponad 3 tysięcy obrazów towarzyszących naszemu życiu od kilkudziesięciu lat, stanowiących swoistą, niepowtarzalną , artystycznie ujętą kronikę życia, obyczaju, materialnego i duchowego zapisu naszej kultury.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 693 108 148
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.