Tusz, akwarela, papier; 31 x 21 cm w świetle Sygnowany p.g.: Daniel Detramecourt 1985 Na odwrocie napis: 21. sierpnia 1985
Daniel de Tramecourt ukończył liceum plastyczne w Lublinie, następnie indywidualnie studiował malarstwo i filozofię pod kierunkiem prof. Janusza Jaremowicza. Zdobył uprawnienia zawodowe artysty plastyka przyznawane komisyjnie przez Ministerstwo Kultury i Sztuki. W latach 1997-1998 był stypendystą Ministerstwa Kultury i Sztuki. Podczas kilkuletniego pobytu w Paryżu zetknął się bliżej z twórczością Alberto Giacomettiego, która fascynuje go i inspiruje do dziś. Po powrocie z Francji osiedlił się w Kazimierzu Dolnym, gdzie obok malowania przez pewien czas prowadził galerię. Jego ulubione tematy to martwa natura, pejzaż nadwiślański i postać, zwłaszcza kobieca. Artysta wystawia od 1969, m. in. w Paryżu, Warszawie, Lublinie, Krakowie, Tuluzie, Monachium i Kazimierzu Dolnym. Jego prace znajdują się w zbiorach Biblioteki Głównej UMCS w Lublinie, Biblioteki Jagiellońskiej, Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu oraz kolekcjach prywatnych, m.in. Wojciecha Borzobohatego. Waldemar Odorowski pisze o artyście: "(...) Uprawianie malarstwa nie koniecznie musi oznaczać dążenia do sztuki. Daniel namalował bardzo wiele obrazów, by tego doświadczyć, by określić swoje potrzeby i wyobrażenia wobec własnej twórczości, podjął wyzwanie, jakie postawiła przed nim sztuka. Porzucił łatwość przetwarzania rzeczywistości w obrazki, jakkolwiek zawarta w nich siła wyobraźni malarza cieszyła i jego samego, i tych wszystkich, dla których `6Dalował. Powściągnął fantazję, nie po to jednak, by ją zniszczyć, lecz by przekształcić, dać jej inną formę. Przypadek ująć w regułę, oto co sobie wyznaczył. Wielu połamało sobie na tym zęby. Daniel o tym wie, mówią tak jego Twarze, Postaci, na pozór samotne, lepiej byłoby powiedzieć - opustoszałe. Samotność jest kategoria egzystencjalną. Daniel ucieka od takich znaczeń, zmierza ku namalowaniu wszystkiego, co jest samotnością, co ja konstytuuje. Ale też wszystkiego, co samotności zaprzecza. Porusza się w miejscu nie dającym się do końca ustalić, gdzie dzieje się wszystko, co oznacza nasze ciągłe określanie się, bez pewności ku czemu, lecz z pewnością po co, by wcielić we własną tożsamość. (...)"["Akcent", 1999] Prezentowana praca to surrealistyczna wizja sprawiedliwości. Przez dach budynku przebija się postać w ciemnej todze z zawieszona na łańcuchu tabliczką z napisem "sąd". Po obu jej stronach wystają dwie głowy. W dali widoczny pejzaż Kazimierza: wzgórze z krzyżami i drugie, dalsze z ruinami na szczycie oraz waga i strzałki kierunkowe.
Daniel de Tramecourt ukończył liceum plastyczne w Lublinie, następnie indywidualnie studiował malarstwo i filozofię pod kierunkiem prof. Janusza Jaremowicza. Zdobył uprawnienia zawodowe artysty plastyka przyznawane komisyjnie przez Ministerstwo Kultury i Sztuki. W latach 1997-1998 był stypendystą Ministerstwa Kultury i Sztuki. Podczas kilkuletniego pobytu w Paryżu zetknął się bliżej z twórczością Alberto Giacomettiego, która fascynuje go i inspiruje do dziś. Po powrocie z Francji osiedlił się w Kazimierzu Dolnym, gdzie obok malowania przez pewien czas prowadził galerię. Jego ulubione tematy to martwa natura, pejzaż nadwiślański i postać, zwłaszcza kobieca. Artysta wystawia od 1969, m. in. w Paryżu, Warszawie, Lublinie, Krakowie, Tuluzie, Monachium i Kazimierzu Dolnym. Jego prace znajdują się w zbiorach Biblioteki Głównej UMCS w Lublinie, Biblioteki Jagiellońskiej, Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu oraz kolekcjach prywatnych, m.in. Wojciecha Borzobohatego.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl