Monachijski malarz manierysta był uczniem Hansa II Bocksbergera w latach 1560-ok. 1566. W 1569 uzyskał obywatelstwo miasta Monachium i mistrzostwo w tamtejszym cechu malarzy. W latach 1570-1573 przebywał we Włoszech, praktykując m.in. w pracowni Tintoretta. Po powrocie z Italii Schwarz został malarzem miejskim w Monachium a od 1574 - malarzem nadwornym panującego w Bawarii rodu Wittelsbachów. Tłumna kompozycja dramatycznego nokturnu, postacie o wydłużonych proporcjach, ich gesty i pozy oraz efekty oświetlenia sytuują ten mały, wykwintny obraz w kręgu manieryzmu. M. Monkiewicz, kustosz Działu Malarstwa Niemieckiego Muzeum Narodowego, trafnie zwrócił uwagę na jego związek z twórczością monachijskiego malarza Christopha Schwarza. Analiza porównawcza prezentowanego dzieła z sygnowanym i datowanym obrazem tego artysty w Muzeum Narodowym w Warszawie potwierdza bliskie pokrewieństwo stylistyczne. Typy twarzy, sposób kształtowania podłoża z charakterystycznymi, oblanymi światłem kamieniami, a przede wszystkim delikatny rysunek linii lanc, pochodni, drabin (w obrazie z MNW), odznaczający się na tle ciemnego nieba, są w obu przypadkach analogiczne. Atrybucja zatem Pojmania Chrystusa monachijskiemu manieryście jest uzasadniona.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl