Brąz patynowany, biały marmur; 22 x 31 x 24 cm Sygnatura ryta: C. CLAUDEL; stempel odlewni paryskiej Eugene Blot: EUG. BLOT | PARIS Na kominku wyryty napis: Qu'on est bien à votre foyer! (O, jak dobrze jest przy twoim kominku) | L.M.S. 1906. Rzeźba pochodzi z warszawskiej kolekcji. Inny egzemplarz został sprzedany za 78 tysięcy dolarów (Christie's, Nowy Jork, 20.05.2007)
Lit.: E. Dacier, Bulletin de l'art ancien et moderne, 9. XII 1905. L.T., "Les expositions. Deux sculpteurs," Psyché, IV 1906, s.. 104. A. Rivière, L'Interdite, Camille Claudel (1864-1943), Paris, 1983, s. 78, nr. 45. J. Boly, "Camille Claudel, état des recherches et du rayonnement," Société Paul Claudel en Belgique, 1989, s. 49. R.-M. Paris and A. de la Chappelle, L'oeuvre de Camille Claudel, Paris, 1990, s. 190. G. Bouté, Camille Claudel. Le miroir et la nuit, Paris, 1995, s. 199-201. "Les cris et les silences d'un sculpteur de génie," Oxygène (La Lettre d'Aulnay), I 1996. A. Rivière, B. Gaudichon and D. Ghanassia, Camille Claudel: Catalogue raisonné, Paris, 1996, nr 59.4. A. Rivière, B. Gaudichon and D. Ghanassia, Camille Claudel: Catalogue raisonné, Paris, 2000, ss. 177-179, nr. 61.4 R.-M. Paris, Camille Claudel re-trouvée, Catalogue raisonné, Paris, 2004, s. 413.
Słynna rzeźbiarka francuska. Urodziła się w skromnej rodzinie. Jej młodszy brat, Paul Claudel, został znanym poetą i dyplomatą. Camille w dzieciństwie postanowiła zostać rzeźbiarką. Studiowała w Akademii Colarossiego. Około 1884 r. zaczęła rzeźbić w pracowni Rodina. Została jego kochanką. Pragnęła z nim zostać, ale on nigdy nie opuścił żony. Zaszła z nim w ciążę, jednak poroniła i zapadła na głęboką depresję. Claudel i Rodin mieli na siebie ogromny wpływ artystyczny. Mówiło się nawet, że to Rodin wzoruje się na pracach Claudel. Od 1903 roku wystawiała swoje prace w Salonie Artystów Francuskich. Rzeźby Claudel były niezmiernie dynamiczne, wykonane na ogół w kamieniu i brązie. Krytyka pisała o niej "Rewolta przeciw naturze! Kobieta-geniusz!". "Fala" z 1897 roku to świadoma próba zerwania ze stylem Rodina. Sam przełom wieków to krótkich kilka lat jej sławy i powodzenia. Od 1906 stan zdrowia Camille Claudel się pogarszał. Zapadła ona na chorobę psychiczną. W jej trakcie zniszczyła większość swoich rzeźb. Brat Paul ubezwłasnowolnił ją, w efekcie czego trafiła z inicjatywy matki do szpitala psychiatrycznego. Spędziła tam ostatnie trzydzieści lat swojego życia.
Słynna rzeźbiarka francuska. Urodziła się w skromnej rodzinie. Jej młodszy brat, Paul Claudel, został znanym poetą i dyplomatą. Camille w dzieciństwie postanowiła zostać rzeźbiarką. Studiowała w Akademii Colarossiego. Około 1884 r. zaczęła rzeźbić w pracowni Rodina. Została jego kochanką. Pragnęła z nim zostać, ale on nigdy nie opuścił żony. Zaszła z nim w ciążę, jednak poroniła i zapadła na głęboką depresję. Claudel i Rodin mieli na siebie ogromny wpływ artystyczny. Mówiło się nawet, że to Rodin wzoruje się na pracach Claudel.
Od 1903 roku wystawiała swoje prace w Salonie Artystów Francuskich. Rzeźby Claudel były niezmiernie dynamiczne, wykonane na ogół w kamieniu i brązie. Krytyka pisała o niej "Rewolta przeciw naturze! Kobieta-geniusz!". "Fala" z 1897 roku to świadoma próba zerwania ze stylem Rodina. Sam przełom wieków to krótkich kilka lat jej sławy i powodzenia.
Od 1906 stan zdrowia Camille Claudel się pogarszał. Zapadła ona na chorobę psychiczną. W jej trakcie zniszczyła większość swoich rzeźb. Brat Paul ubezwłasnowolnił ją, w efekcie czego trafiła z inicjatywy matki do szpitala psychiatrycznego. Spędziła tam ostatnie trzydzieści lat swojego życia.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl