olej/płótno, 65 x 50 cm sygnowany i datowany l.d.: 'B.T.FRYDRYSIAK | 1936' opisany na odwrociu, na płótnie ołówkiem: 'B.T.FRYDRYSIAK'; na odwrociu papierowa naklejka z londyńskiej firmy ramiarskiej: 'JAMES BOURLET&SONS, Ltd.' oraz naklejka wystawowa z opisem obrazu
LITERATURA: - Malarze z kręgu Tadeusza Pruszkowskiego. Bractwo św. Łukasza. Szkoła Warszawska. Loża Wolnomalarska. Grupa Czwarta, katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, Warszawa 1978, poz. kat. 42, il. 28 WYSTAWIANY: - Muzeum Narodowe w Warszawie, 1978 - The Art Exhibitions Bureau, Londyn, lata 30. XX w.
"W romantyzmie bierze swój początek typ obrazu wnętrza, które odpowiada portretowi jego użytkownika. Już na przełomie XVIII i XIX wieku powstawały detaliczne widoki pustych salonów, gabinetów, pracowni, a nawet sypialni konkretnych osób, należących do świata polityki, literatury i sztuki. Obrazy pustych wnętrz schyłku XIX wieku należy wiązać z estetyczną kategorią intymności, która stała się wówczas kluczem opisu nowoczesnego malarstwa, literatury i teatru". AGNIESZKA BAGIŃSKA, PRACOWNIA ARTYSTY W POLSKIEJ SZTUCE I KULTURZE DRUGIEJ POŁOWY XIX I POCZĄTKU XX WIEKU, WARSZAWA 2015, s. 103
W latach 1928-34 studiował w SSP w Warszawie u Tadeusza Pruszkowskiego i Władysława Skoczylasa. Był członkiem grupy Czerń i Biel oraz Bractwa św. Łukasza. Mieszkał w Warszawie i od 1949 w Nowym Jorku. Malował portrety, pejzaże i sceny rodzajowe, był jednym ze współautorów cyklu kompozycji historycznych na wystawie światowej w Nowym Jorku w 1939. W malarstwie nawiązywał do twórczości małych mistrzów holenderskich XVII w., jako grafik uprawiał techniki metalowe, głównie suchą iglę i akwafortę oraz drzeworyt, w którym wyraźnie kontrastował obszary czerni i bieli, był też dobrym rysownikiem.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl