Olej, płótno naklejone na tekturę; 47 x 58 cm Sygnowany p. d.: A. Bradé Z tyłu drukowana naklejka uzupełniona piórem: Nr 6 | Autor: ANTONI BRADÉ | Tytuł: Przy zbieraniu drzewa | Rodzaj: olej | Wymiar: 57 x 45 cm | Data wykonania | Cena: zakreślona | Legitymacja Z. P. A. P. Nr 30
Studiował w warszawskiej SSP u M. Kotarbińskiego i P. Welońskiego (1910-1914) oraz w Akademii Petersburskiej (1915). W r. 1915 miał indywidualną wystawę we Władywostoku. Przed I wojną światową podróżował po Chinach, Japonii, Indiach i Afryce. Obrazy z tego czasu zaginęły w Kijowie w czasie Rewolucji Październikowej, w której brał udział. W 1921 r. wrócił do Polski i mieszkał w Katowicach. W r. 1924 miał pierwszą wystawę w Polsce. Jako członek TZSP brał udział w wystawach Towarzystwa w kraju i za granicą. Wystawiał obrazy m.in. w warszawskiej TZSP (1929), w Klubie Marynistów w Warszawie (1935), krakowskiej TPSP (1938). Po II wojnie światowej zamieszkał na Dolnym Śląsku - w Jaworze, gdzie zorganizował prywatną szkołę malarską, którą przeniósł w 1951 r. do Świdnicy. Malował głównie obrazy o tematyce marynistycznej a także portrety, akty, martwe natury, kwiaty, pejzaże. W okresie powojennym brał udział w Ogólnopolskiej Wystawie Marynistów w Warszawie (1964) oraz miał wystawy indywidualne m.in. w Muzeum Miejskim w Wałbrzychu (1962), w ZPAP we Wrocławiu (1966). Obraz przedstawia starą kobietę w chuście na głowie na tle morza i falochronu z pali niosącą miskę wyrzucone na brzeg deski. Wyrzucone przez morze drewno stanowiło najtańsze źródło ogrzewania dostępne dla niezamożnych ludzi.
Studiował w SSP w Warszawie u M. Kotarbińskiego i P. Wielońskiego (1910-1914) oraz w Akademii Petersburskiej (1915). Przed wojną odbył wędrówkę artystyczną po Chinach, Japonii, Indiach i Afryce. We Władywostoku miał swoją wystawę. Obrazy z tego czasu zaginęły w Kijowie w czasie Rewolucji Październikowej, której był uczestnikiem.W 1921 r. wrócił do Polski i mieszkał w Katowicach. Po wojnie zamieszkał na Dolnym Śląsku - w Jaworze, a następnie Świdnicy, zajmując się pracą twórczą i pedagogiczną. Malował m.in. portrety, akty, martwe natury, kwiaty, pejzaże (np. z Gdańska i Podkarpacia), studia ludzi (m.in. górali i rybaków), ale przede wszystkim obrazy o tematyce marynistycznej. Należał do grupy
"Zachęta", z którą wystawiał, także za granicą. Poza tym obrazy prezentował m.in. w warszawskiej TZSP (1929), w Klubie Marynistów w Warszawie (1935), krakowskiej TPSP (1938) i na Ogólnopolskiej Wystawie Marynistów w Warszawie (1964). Miał liczne wystawy indywidualne m.in. we Władywostoku (1915), w Muzeum Miejskim w Wałbrzychu (1962), w ZPAP we Wrocławiu (1966).
"Pierwszą krajową wystawę miał Antoni Brade w roku 1924. Od tej daty staje się jednym z bardziej znanych i czynnych plastyków polskich. W okresie międzywojennym nazwisko jego znają bywalcy "Zachęty", Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi, Krakowskiego Pałacu Sztuki, w poznańskim Towarzystwie Sztuk Pięknych [...]. Na przestrzeni półwiecza pracy twórczej uprawiał Antoni Brade różną tematykę i stosował różne techniki malarskie, pozostając wierny naczelnej idei swego malarstwa - jak najszerzej pojętej konwencji realistycznej" (Tadeusz Starostecki, 1966).
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl