brąz, podstawa drewniana, wys. 15 cm (z podstawą) sygnowana na drewnianej podstawie: `AKŁ`
Anna Kamieńska- Łapińska należy do pokolenia artystek, którym przyszło żyć i tworzyć w najciekawszym i najbardziej przełomowym dla polskiej sztuki okresie. Lata 50. i 60. to ważny rozdział w polskiej rzeźbie - pojawiają się nowe kierunki, otwiera się przed artystami wachlarz nowych możliwości technologicznych, powstaje rzeźba monumentalna, w miastach pojawiają się liczne formy przestrzenne. Prym na polskiej scenie artystycznej wiodą wówczas Alina Ślesińska, Alina Szapocznikow, Magdalena Więcek, Barbara Zrożyna, wśród nich - Anna Kamieńska-Łapińska. Rzeźbiarka ukończyła studia artystyczne w pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza. Od samego niemal początku drogi twórczej inspirował ją świat form biologicznych. Za tematykę swoich prac obrała m.in. owady, muszle, rośliny, skorupiaki, które obrazowała w charakterystyczny sposób powiększając do makroskali, ocierając się w swoich rzeźbach o abstrakcję. Jej prace cechuje niezwykła ekspresja, organiczne struktury tworzą wybujałe formy sprawiające wrażenie wykonanych z żywej materii. Obok form biologicznych pojawia się w pracach Kamieńskiej-Łapińskiej człowiek. Pozbawione cech indywidualnych sylwetki najczęściej umieszczała zbiorowych scenach ukazujących ludzkie korowody lub grupy postaci skupione wokół jakiegoś obrzędu. Do najbardziej znanych tego typu realizacji należy, wykonany w technice odlewów aluminiowych, cykl "Opowieści biblijne". Chętnie ukazywała również sceny rodzajowe, np. cykl "Portrety tłumu", "Bankiet", "Bal" czy "Szpital powstańczy na Lwowskiej". Swoje rzeźby tworzyła z ceramiki, kamionki, od drugiej połowy lat 60. także w technice negatywowych odlewów z aluminium. Stosowana przez artystkę technologia czyniła z każdej rzeźby realizację unikatową. Warto z pewnością przyjrzeć się bliżej twórczości Kamieńskiej-Łapińskiej, która stanowi bardzo ciekawe zjawisko w polskiej rzeźbie drugiej połowy XX wieku, a sama artystka zasługuje na miejsce w szeregu najoryginalniejszych polskich rzeźbiarek.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl