1999 two gelatin silver prints, 4 × 6 cm (23.7 × 29.7 cm) - each, signed, dated, titled and edition on the reverse of each print, signed, dated, titled and edition on the label attached to the print edition: a.p., 7/7
The featured diptych comes from Grzeszykowska’s early set of works produced for her diploma finals at the Academy of Fine Arts in Warsaw. She made the portfolio of photographs as an illustration of The Book of Laughter and Forgetting by Milan Kundera. One sees here an example of Grzeszykowska pointing the camera at herself, and this later became her regular artistic practice.
GRZESZYKOWSKA Aneta
W latach 1993-1994 studiowała na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.
1994-1999 Studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
W 1999 dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
W 1999 laureatka konkursu "Images of Europe" organizowanego przez Fundację Kultury Europejskiej w Amsterdamie (z Janem Smagą),
od 1999 współpraca artystyczna z Janem Smagą
W 2003 stypendium Ministra Kultury (z Janem Smagą).
Mieszka w Warszawie
Głównym medium działania Anety Grzeszykowskiej jest fotografia, ale traktowana instrumentalnie jako narzędzie do realizacji zaawansowanych artystyczno-ontologicznych ćwiczeń. Artystkę interesuje rola fotografii w dokumentowaniu i kreowaniu tożsamości człowieka, zarazem, w jej projektach filmowych czy rzeźbach-lalkach, figura ludzka przybiera kukiełkowaty, marionetkowy wymiar. Jednym z głównych tematów swych prac Grzeszykowska czyni swoją własną tożsamość, z którą gra na różnych płaszczyznach: wymazując własną postać z rodzinnego zbioru fotografii ("Album", 2005) czy wcielając się w postać Cindy Shermann z jej klasycznego cyklu "Untitled Film Stills" (2006). Niektóre z projektów Grzeszykowskiej - jak cykl iluzjonistycznych portretów nieistniejących ludzi ("Untitled", 2006) - wykorzystują możliwości cyfrowej manipulacji obrazem, inne zaś korzystają z fotografii i filmu w klasyczny sposób, kładąc nacisk na performatywny wymiar działania artystki. Motywem obsesyjnie powracającym w jej pracach jest nieobecność, niewidzialność, znikanie, konfrontacja - ciała i myśli - z niebytem.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 18% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl