akryl, collage/tektura, 25 x 25 cm na odwrociu sygnowany oraz dedykowany oraz opisana pieczęć wywozowa oraz pieczęć Powiatowego Konserwatora Zabytków
"Dzieła Adama Marczyńskiego można odbierać i interpretować jako odbicie istoty natury i jako uniwersalne modele harmonii. Jest w nich więc także zakodowany czynnik matematyczny. Nie byłoby wszakże błędem poszukiwać w nich związków z cywilizacją współczesną, z jej czystością mechaniczną, jej chłodną aminowością i jej, jakby uniezależnionym od woli człowieka, samoczynnie dokonującym się procesem zdobywania władzy nad światem. Rozmaitość wątków interpretacyjnych zapisanych w dziele Marczyńskiego, świadczy o bogactwie i o wadze jego twórczości. Od rodzaju osobowości i od inwencji oglądającego zależy ich odczytanie. Widz nie jest zresztą zobligowany do ich poszukiwania. Może się po prostu cieszyć urodą tych prac. Są one bowiem, niezależne od źródeł i intencji, z jakich powstały, klarowne, uporządkowane. (...), pełne prostoty i wciągające w proponowaną przez ich twórcę przygodę plastyczną." (Bożena Kowalska, Adam Marczyński, Galeria Stara, BWA Lublin, 2002)
Adam Marczyński do polskiej historii sztuki przeszedł jako twórca, który jako pierwszy zastosował uchylone, ruchome kaseton w obrębie obrazu. W ten sposób artysta wprowadził widza-współrealizatora w proces powstawania dzieła sztuki, stwarzając oglądającemu możliwość ingerencji w strukturę dzieła. Jednak już w połowie lat 70, Marczyński porzuca cykl "Interwencji" tworząc geometryczne, zbudowane na planie kwadratu kompozycje. Prezentowana praca należy do ostatniego cyklu "Białych reliefów". Minimalistyczne, jednokolorowe prace charakteryzują się rygorystyczną, geometryczną strukturą. Jednak poprzez oszczędną kompozycję oraz subtelne przesunięcia wobec osi poszczególnych składników obrazu, reliefy nadal posiadają element ruchu, ulotności. Pomimo pozornego rozwibrowania elementów kompozycji w cyklu "Białych reliefów", realizują się słowa Marczyńskiego o chęci ostatecznego wyciszenia".
Urodził się w 1908r., zmarł nagle w 1985r. Ukończył studia malarskie na krakowskiej ASP w 1936 r., a następnie w 1945 podjął pracę pedagogiczną, którą kontynuował do 1979 w krakowskiej ASP.
Przed wojną należał do Grupy Krakowskiej i brał udział w jej reaktywowaniu w 1957 r. Był przedstawicielem krakowskiej awangardy, znanym jest jako malarz, grafik i rysownik.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna). Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny. Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl