Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Wojciech Wilczyk
(ur. 1961)
Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Fotografuje od 1988 roku. Jest autorem esejów oraz tekstów krytycznych dotyczących plastyki i fotografii, pisanych dla "Tygodnika Powszechnego", "Gazety Wyborczej", "Gazety Antykwarycznej", "FA-artu", "Opcji", "fotoTAPETY" oraz "Obiegu". Kurator wystawy Fotorealizm w Galerii Zderzak (Kraków 2003), prezentującej fotograficzne dokumenty autorstwa: Sławoja Dubiela, Piotra Szymona, Andrzeja Ślusarczyka i Ireneusza Zjeżdżałki. W latach 1992-1996 realizował projekt Pejzaż symboliczny, dotyczący rozbieranej koksowni "Walenty" (primo voto "Wolfgang") w Rudzie Śląskiej. W latach 1998-1999 sportretował 21 autorów zaliczanych do tzw. "rocznika 60.", dokonał wyboru ich tekstów, a następnie przygotował książkę "Antologia" (wyd. Oficyna Literacka), liczącą 290 stron i ponad 80 portretowych fotografii. Między 1995 a 2004 rokiem realizował zapis poświęcony uczestnikom religijnych ceremonii w sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej (album ze zdjęciami z Kalwarii, wykonywanymi podczas obrzędów Wielkiego Tygodnia oraz sierpniowych uroczystości maryjnych, w przygotowaniu dla Wydawnictwa "Kropka"). W latach 1999-2003 wykonał dokumentalny projekt Czarno-Biały Śląsk, rejestrujący zmiany zachodzące na postindustrialnych terenach Górnego Śląska. W roku 2002 razem z Krzysztofem Jaworskim przygotował książkę "Kapitał" (pełny tytuł "KAPITAŁ w słowach i obrazach"), zawierającą wybór wierszy tego pierwszego oraz fotografie wybrane z materiału zgromadzonego w trakcie realizacji projektu Czarno-Biały Śląsk. W latach 2003-2006 realizował równolegle dwa fotograficzne cykle. Kolorowy Życie po życiu poświęcony wycofanym z eksploatacji samochodom oraz czarno-biały Postindustrial dokumentujący zamknięte i popadające w ruinę obiekty przemysłowe na terenie Polski i Niemiec. W drugiej połowie roku 2006 rozpoczął realizację projektu Niewinne oko nie istnieje, który na przykładzie architektury obiektów kultowych, penetruje obszar wizualnej pamięci o dawnych żydowskich sąsiadach. Przedsięwzięcie to zakończone w grudniu 2008, przyniosło ok. 5800 naświetlonych kadrów, z których wybrano 307 zdjęć przedstawiających zachowane na terenie współczesnej Polski, synagogi, bejt ha-midrasze oraz domy modlitwy. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2001 i Ministerstwa Kultury w roku 2005.

Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl