Urodzona 20. 12. 1943 r. w Wilnie. Dyplom z wyróżnieniem w ASP w Łodzi w roku1967. Samodzielny pracownik dydaktyczny Łódzkiej ASP. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków i Polskiego Związku Artystów Fotografików. Działalność w zakresie malarstwa, fotografii i grafiki projektowej. W latach 1970, 1971, 1973 wyróżnienia w konkursach w dziedzinie malarstwa sztalugowego. W roku 1975 w konkursie XXX-lecia "CZŁOWIEK " w dziale malarstwa udział w wystawie jubileuszowej w Zachęcie. Stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki - 1983 r. Stypendium Prezydenta Miasta Łodzi - 1987 r. Nagrody Rektora ASP w Łodzi w latach 1982 , 1991 i 2000 Honorowy tytuł : " Professional Women's Advisory Board - 1999 " Amerykańskiego Instytutu Biograficznego. Wyróżnienie w konkursie fotograficznym - Łódź - 4 pory roku - jesień 2002 r. Udział w 22 wystawach indywidualnych i w ponad 65-ciu wystawach zbiorowych. Wielokrotny uczestnik plenerów malarskich i wystaw poplenerowych.
To czego nie jestem w stanie sfotografować rzucam na barki warsztatu malarskiego. Pracując nad obrazem czerpię z głębokich warstw wyobraźni, wielokrotnie zagłębiając się we własną sferę podświadomości. Do głosu dochodzi : magia gestu, emocji i znaczeń oraz wszelkiego rodzaju skojarzeń i utrwalonych w pamięci obrazów. Wbrew pozorom nie są to działania w pełni oparte na emocjach ponieważ każde dojrzałe działanie twórcze powinno posiadać własną "gramatykę" porządkowania przekazywanych problemów oraz własny system konstrukcji obrazu, ( ..... ) Sądzę, że nie warto byłoby podejmować trudów związanych z pracą twórczą gdyby z góry, i to w najdrobniejszych szczegółach, można przewidzieć efekt końcowy. Bardzo trafnie ujęła ten problem Teresa Pągowska : >> malując obraz trzeba bez przerwy kontrolować działanie, jednak dobrze jest jeżeli pomiędzy myślenie wciśnie się moment irracjonalny << i dalej : >> gdybym mogła zobaczyć i dokładnie określić, a priori, formę obrazu, nie musiałabym go malować ... << Leokadia Bartoszko, 1999 r.
________________________
Dla Leokadii Bartoszko fotografia jest ciągle możliwością wyrażania stanów emocjonalnych, zachwytów i rozczarowań wobec tego co widać i tego co pozostaje. Budowanie obrazów jest dla niej celem a środki liczą się tylko o ile spełniają przyjęte a priori postulaty. Tak też pojmuje fotografię, którą w każdej chwili jest w stanie zastąpić na przykład malowaniem. ( .... ) z pełną premedytacją dokonuje zmian w technice realizowania swoich zamierzeń, aby znajdować te wartości o które jej chodzi. Jej fotogramy nie są wynikiem poszukiwania efektów. Nie stanowią kompilacji ani aktów przystosowania się do panujących konwencji ( .... ) , a także nie dostosowują się, w swoim wyrazie, do modnego operowania fotografią jako elementu. L. Bartoszko kreuje swoje fotografie w granicach, które uznała za ważne, aby nie trwonić energii na zbędne dekoracje. ( .... ) materiał fotograficzny, który ukazuje w wyniku rejestracji stara się, w swoich pracach, wykorzystać maksymalnie. Do najdrobniejszego szczegółu eliminuje zbędne elementy celem określenia formy. Ten sposób postępowania wyniosła, i czerpie w dalszym ciągu, z malarstwa. L. Bartoszko była i jest artystką poszukującą, chętnie wykorzystującą w swojej twórczości nowości techniczne. Tak jak poprzednio niebanalnie korzystała ze światła lasera, tak obecnie z dużym powodzeniem poszukuje drogi wykorzystania techniki komputerowej, bez zbędnej wszakże fascynacji powierzchownymi efektami ( .... ) " prof. Tadeusz Wolański, 1999 r.
________________________
Nawet najbardziej przetworzony obraz fotograficzny zawsze zachowa w sobie ślady autentycznego zjawiska, ( .... ) Zapis fotograficzny jest wręcz dowodem na istnienie. Jest to odcisk, ślad danego i jedynego w swoim rodzaju momentu, którego nie można już drugi raz powtórzyć. W tym autentyźmie odczytuję olbrzymią siłę oddziaływania fotografii. Ta niezaprzeczalna magia dana jest tylko fotografii i jej pokrewnym. Ten "drobny szczegół" odróżnia ją od innych dyscyplin twórczości wizualnej. Magię autentyzmu posiadają nawet tak daleko odchodzące od natury zdjęcia jak "laserogramy" powstałe z bezpośredniego zapisu światła laserowego. Wprowadzając wybraną grupę negatywów z zapisem laserowym do komputera nadano im nową wartość przez generowanie barw, porządkowanie natężeń światła oraz wygubienie lub syntetyzowanie zbędnych szczegółów. Jednak istota zjawiska pozostała ta sama, są to te same, powstałe z zapisu światła formy. Jestem przekonana, że element autentyzmu pozwala na zbudowanie obrazów o bardziej sugestywnym działaniu i absolutnie nie wyklucza obecności tajemniczej warstwy irracjonalnej. ( .... ) najbardziej cenię te pokłady możliwości warsztatu fotograficznego, które pozwalają zamknąć w jednym obrazie wiele warstw znaczeniowych, zarówno tych nadbudowanych w sposób czysto formalny, jak również tych najbardziej cennych, bliżej nieokreślonych, mających początek w mistycznej stronie tworzenia. Nie bez znaczenia są celowe niedomówienia, jest to luka do wypełnienia przez wyobraźnię odbiorcy. " Leokadia Bartoszko, 1999
________________________
"Można postawić pytanie, czy tak różne warsztaty jak malarstwa, fotografii konwencjonalnej czy laserowych zapisów łączy w twórczości Leokadii Bartoszko jakiś zwornik, wspólna forma? Uważam, że jest nią forma właściwa tkance biologicznej, pojawiająca się także w takich tworach natury jak na zdjęciach zorzy polarnej, czy w laserowych kompozycjach autorki. Również jej malarstwo operuje podobnymi, obłymi kształtami odnoszącymi się do natury. Można je zaobserwować np. na powierzchni wody po rozlaniu się plamy oleju. Magia autentyzmu sięga bardzo daleko." prof. Stefan Wojnecki, 1999 r.
Historia wystaw
Wystawy indywidualne:
1. 1981 Warszawa Galeria 102 - " MALARSTWO " 2. 1982 Łódź Galeria ASP - " IMPRESJE LASEROWE " 3. 1985 Sieradz Galeria BWA - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA LASEROWA " 4. 1987 Częstochowa Galeria BWA - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA " 5. 1987 Łódź Muzeum Historii m. Łodzi - "MALARSTWO I FOTOGRAFIA " 6. 1987 Toruń Galeria BWA - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA " 7. 1988 Łódź Galeria ŁDK - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA " - w ramach II Prezentacji Plastycznych BWA w Łodzi 8. 1988 Filadelfia Art Institute of Philadelphia - " FOTOGRAFIA " 9. 1989 Łódź Galeria Srebra - " FOTOGRAFIA LASEROWA " 10. 1989 Bydgoszcz Galeria BWA - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA " 11. 1989 Częstochowa Galeria BWA - " NOTATNIK AMERYKAŃSKI " - fotografia 12. 1989 Łódź Galeria BWA - " NOTATNIK AMERYKAŃSKI " - fotografia 13. 1991 Słupsk Galeria BWA - Baszta - " WYBRANE Z OSTATNICH PIĘCIU LAT " - malarstwo i fotografia 14. 1994 Łódź Galeria Manhattan - " SKOJARZENIA SUBIEKTYWNE " - malarstwo 15. 1995 Leszno Galeria BWA - " OD FORMY DO EMOCJI " - malarstwo 16. 1995 Zielona Góra Galeria u Jadźki - " MALARSTWO " 17. 1996 Łódź Galeria Piwnica ZPAP - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA " 18. 1996 Łódź Mała Galeria - " MALARSTWO " 19. 1996 Zawiercie Galeria MOK - Centrum - " PO OBU STRONACH PERCEPCJI " - malarstwo i fotografia 20. 1998 Łódź Dom Kultury - Widok - " PO OBU STRONACH MARZEŃ " - malarstwo 21. 2000 Łódż Galeria ZPAP - I piętro - " MALARSTWO I FOTOGRAFIA" 22. 2002 Łódź Muzeum Historii m. Łodzi - " KONDENSACJA ZNACZEŃ " otwierająca cykl wystaw w Muzeum p.t. " Kobieta - fascynacje i sentymenty " - malarstwo i fotografia
Udział w ponad 65 - ciu wystawach zbiorowych. Wielokrotny uczestnik plenerów malarskich i wystaw poplenerowych.
________________________
Ważniejsze cykle prac fotograficznych :
"IMPRESJE LASEROWE" 1982 "ODCHODZĄCA WIEŚ - KAMION" i "PORTRETY ARTYSTÓW, UCZESTNIKÓW PLENERÓW w KAMIONIE 1986 - 1998" "NOTATNIK AMERYKAŃSKI" 1989 "ŚLADY PRZEMIJANIA" 1993 "MATRYCA FAKTU" 1994 "MORZE I POMORZE" 1995 "PRZENIKANIE - WARSTWY REALNE I NIEOKREŚLONE" 2000
Cykle prac malarskich :
"FORMA I PODTEKST" 1981 "ODCHODZĄCA WIEŚ - KAMION" 1986 "ZIEMIA AMERYKAŃSKA" 1989 "SKOJARZENIA SUBIEKTYWNE" 1994 "OD FORMY DO EMOCJI" 1995 "PO OBU STRONACH PERCEPCJI" 1996
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl