Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Anna Bocek
(ur. 1973)
Urodzona w 1973 roku. Studia - ASP w Gdańsku na wydziale malarstwa i na międzywydziałowej specjalizacji scenograficznej. Dyplom w pracowni prof. Macieja Świeszewskiego i prof. Andrzeja Markowicza w 1999.
Ważniejsze nagrody i wyróżnienia:
- I nagroda dla najlepszego szekspirowskiego projektu scenograficznego (Fundacja Theatrum Gedanense 1997r.)
- "Prizewinner of The Best of Soho 2005 Art Show", New York, USA
- realizacja zwycięskiego, autorskiego projektu oprawy scenograficzno- wystawienniczej „Muzeum Bursztynu”, Gdańsk 2005/2006
- "III Międzynarodowe Spotkania Malarskie, La Alberca" Hiszpania / Ambasada RP w Madrycie, 2006
- kilkadziesiąt scenografii teatralnych do różnorakiego repertuaru: od Gogola, Fredry, Szekspira, Gurneya, Simona, przez bajki dla dzieci do wielkich widowisk plenerowych: np."Ave Gedanum",czy "Memento Vivere"( otwarcia Jarmarku Dominikańskiego w 1997r., 2001r) w Polsce, Ukrainie, Czechach;
- współpraca i asystentura scenograficzna u Mariana Kołodzieja.

Wypowiedzi i recenzje
"IKONY WSPÓŁCZESNOŚCI"- PAWEŁ HUELLE, 28.06.2006

W czerwcowe, upalne popołudnie tego roku, spotkałem Annę Bocek na Starym Mieście w Gdańsku w dość niecodziennych okolicznościach: przy okazji otwarcia Muzeum Bursztynu. Obecność artystki nie była w tym miejsu przypadkowa: to właśnie według jej projektu dokonano aranżacji wnętrz i ekspozycji bursztynowych skarbów w średniowecznych murach. Nowoczesna i śmiała realizacja oparta jest bez wątpienia na doświadczeniu, jakie artystka zdobyła w pracy scenografa, przy licznych – często głośnych - spektaklach teatrlanych. Główną dziedziną wypowiedzi Anny Bocek było i nadal pozostaje jednak malarstwo. Świadomy wybór artystki ustala jej korzenie i źródła fascynacji w europejskim ekspresjoniźmie, nie jest to jednak ani prosta kontynuacja tego kierunku, ani jego postmodernistyczne, parodiujące przetworzenie. Można powiedzieć, że ekspresjonistyczne z ducha, są postaci i twarze malowane przez gdańską artystkę po pierwsze wynikiem jej głębokich, psychologicznych fascynacji człowiekiem. Świetnie uchwycone gesty, grymasy, stany uczuciowe – chciałoby się powiedzieć z kobiecą intuicją – to prawdziwa galeria naszych najrozmaitszych marzeń, depresji, śmieszności, pychy, czasem zadumy i melancholii. Po drugie – są owe wizerunki mężczyzn i kobiet wyraźnym znakiem niepokoju artystki: nasze współczesne życie w megapolis oznacza codzienne mijanie setek, tysięcy ludzkich twarzy, tymczasem każda z nich posiada swoją historię, dramat, indywidualność. Masowość współczesnej kultury, jak też nasze ograniczone zdolności percepcyjne, z góry wykluczają spersonalizowanie tego specyficznego strumienia infromacji. Wystarczy wykonać proste ćwiczenie: ile twarzy widzianych podczas ostatniej jazdy metrem, czy autobusem, pozostało na trwałe w naszej pamięci ? Przekazało nam jakąś istotną informację ? Wzruszenie ? Fascynację ? Anna Bocek próbuje z owej magmy wydobyć to, co dla artysty zawsze najbardziej interesujące: elementy odróżniające, indywidualne, nieprzeciętne, które tworzą ikonę współczesności. Zupełnie inaczej niż Andy Warholl, który reprodukował jedynie to, co przede wszystkim powtarzalne i masowe. Może dlatego malarka poszukuje w ekspresjoniźmie właśnie, pewnych technik komunikacyjnych: poprzez silne środki wyrazu, pragnie pozostawić w swojej i widza pamięci trwały ślad. Jest przy tym przekorna, ironiczna i dowcipna, co dodaje jej studiom twarzy i sylwetek niewątpliwego waloru. Jej obrazy trwale zapadają w pamięć także dlatego, że oparte są – niezwykle subtelnie – na głębokich archetypach naszej świadomości. Śmiało operują kolorem, kontrastem światła, nie uciekają przy tym od zarysowania psychicznych, czy społecznych sytuacji przedstawianych ludzi. Nie są jednak publicystyczne: malarka nie wyręcza swoją pracą dziennikarzy, czy socjologów. To raczej oni mogliby się z jej prac dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy o nas samych: uwikłanych we współczesność, jak w wielką, gigantyczną sieć infromacji wizualnych. Malarstwo jest namysłem, nie przemysłem. Tę prostą, jakże już jednak zapomnianą prawdę, znakomicie przypomina Anna Bocek.
Historia wystaw
WYSTAWY INDYWIDUALNE:
- 2007 Art Affair Gallery Regensburg, Niemcy
- 2007 "Coffee &..." Muzeum Bursztynu, Gdańsk
- 2006/2007 "Visions of a Woman" Art Affair Galerie, Cannes, France
- 2006 "Muzeum Bursztynu"- projekt oprawy scenograficzno-wystawienniczej, Gdańsk (Katownia)www.annagallery.webpark.pl/muzeum.bursztynu.htm
- 2006 "Zeitgenössische gegenständliche Kunst" Art Affair Gallery Regensburg, Niemcy
- 2005 "Summertime" Levent Gallery London
- 2005 "Wystawa malarstwa - Żywioły II", Fabryka Trzciny, Warszawa
- 2004 "Vier Leidenschaften", Kunstsalon Düsseldorf, Niemcy;
- 2004 "Recent Works : Anna Bocek & Enver Gursev", The Gallery Beckenham, Londyn, UK;
- 2004 "La Agenda Art - Special March 04 - Anna Bocek" La Agenda Office & Project Management, Majorka-Hiszpania;
- 2004 "La Agenda Art - Special Jan 04 - Erling Leick & Anna Bocek" La Agenda Office & Project Management, Majorka-Hiszpania;
- 2003 / 2004 "Collective Extension" ,The Confusion Art Gallery, Piacenza, Italy
- 2003 "La Agenda Art- Special Nov/Dec -Jim Bassett & Anna Bocek" La Agenda Office & Project Management, Majorka-Hiszpania;
- 2003 "Recent Works : Anna Bocek, Enver Gursev; John Brown F.R.B.S.; ", The Gallery Beckenham, London, England;
- 2003 "Wystawa Malarstwa", World Fine Art Gallery, New York, USA ;
- 2003 "Wystawa Malarstwa: Katarzyna & Zbigniew Blekiewicz; Anna Bocek", Galeria Dimidium Toto, Sopot;
- 2003 "Wystawa Malarstwa" Tygiel, Gdynia;
- 2002 "Wystawa Malarstwa" Kaskada Warszawa;

WYSTAWY ZBIOROWE:
- 2007 The Fusion Gallery, Alicante, Hiszpania
- 2007 Nouvelle Biennale, Galerie de la Marine, Nicea, Francja
- 2006 "III Międzynarodowe Spotkania Malarskie" La Alberca, Hiszpania
- 2006 "Scenografia i formy przestrzenne" Pałac Opatów, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego, Gdańsk
- 2004/2005 "Wystawa malarstwa I", Galeria Aneri, Gdańsk
- 2003 "Wystawa Malarstwa - część II" Art-Domain. Gallery , Majorka-Hiszpania;
- 2003 "Shakespeare Set Design Exhibition", Theatrum Gedanese Foundation;
- 2003 "III Festiwal Sztuki Gdańskiej", ERA ART, Gdańsk;
- 2003 "Wystawa Malarstwa - część I" Art-Domain Gallery , Majorka- Hiszpania;
- 2002 "W starym gdyńskim kinie" Centrum Św. Franciszka Gdynia;
- 2002 "Gate of Memory" Centrum Św. Jana, Gdańsk;
- 2002 "Wystawa Malarstwa" Galeria ´78 , Gdynia;
- 2002 "Po prostu człowiek", wystawa sztuki młodych twórców, Centrum Św. Jana, Gdańsk;
- 2002 "II Festiwal Sztuki Gdańskiej", ERA ART, Gdańsk;
- 2001 "I Festiwal Sztuki Gdańskiej", Gdańsk;
- 2001 " W poszukiwaniu stylu", Pałac Opatów, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego, Gdańsk;
- 1999 "Płaszczyzna i przestrzeń", Pałac Opatów, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego, Gdańsk;
- 1998 "Andrzej Markowicz i jego studenci", Sopocka Galeria Scenografów;
- 1997 "Wystawa Projektów Scenograficznych", Bałtycki Teatr Dramatyczny, Koszalin ;
- 1998 "Wystawa Młodych Scenografów", Teatr Miniatura Gdańsk;
- 1996 "Portfolio" Państwowa Galeria Sztuki, Sopot.
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl