Urodzony w Koszycach na Słowacji. Uczęszczał do Liceum Plastycznego w Koszycach. W latach 1994 - 2001 studia na Akademii Sztuk Pięknych w Bratysławie (Katedra Mediów Wizualnych). Przebyty pobyt w ramach stypendium na Unywersitecie Jagielońskim w Krakowie, ASP w Poznaniu, Slippery Rock University (Pennsylvania, USA, 1999), w roku 2005 staż w Edynburghu (Wielka Brytania), 2006 staż doktorancki w Radomiu. Od roku 2002 uczy fotografie i grafike komputerową na Fakultecie Sztuki TU w Koszycach. W roku 2004 byl nominowany na mlodego artyste roku w Słowacji (Cena Oskára Čepána). Uczęszczał w około 60 wytawach zbiorowych oraz w 19 wystawach indywidualnych (Słowacja, Czechy, Polska, Austria, Niemcy, Szwajcaria, Francja, Wielka Brytania, Irlandia, Norwegia, Finlandia Stany Zjednoczone). Lektor workshopów oraz organizator wystaw.
Wypowiedzi i recenzje
O tożsamości w czasie i przestrzeni
Tożsamość osobowości już od początków sztuk plastycznych wyobrażano głównie pośrednictwem portretu. Były to posągi egipskich faraonów, jak również portrety panujących królów w ciągu całej historii europejskej, praktycznie aż do portretów współczesnych głów politycznych czy też osobowości popularnych. I to jest chyba najważniejszy powód, dlaczego wybrałem właśnie fotografię portretową na wyrażenie mojego tematu.
O myszach i ludziach
Parę lat temu byłem “właścicielem“ dwóch „fotograficznych“ Czarno-Białych - „B / W“ myszy. On był czarny, ona biała. Po dwóch tygodniach się rozrosły o dalszych siedem - całą skalę koloru siwej (dwie białe, trzy siwe, dwie czarne). Biała MONDAY prawie przez cały czas zamieszkiwała w rękawiczce, którą nosiłem w lewej kieszeni mojej koszuli. Ciekawe było obserwować, pozwolę sobie powiedzieć, wręcz osobiste różnice między nimi - między MONDAY a jej rodzenstwem, matką i ojcem, a póżniej kiedy przybyły dalsze - młodszymi i starszymi bracmi i siostrami. Wtedy dostałem pomysł zrobić wielkie portrety głów myszy, na pewno różnice między nimi były by widoczne. W końcu, gdyby nas na przykład zebra lub ktoś z innej planety zobaczyli nagich, prawdopodobnie by nie zauważyli większych różnic za wyjątkiem koloru skóry, włosów, itp. Dopiero po bardziej uważnym spojrzeniu zauważyliby różnice płci czy wieku.
O kurach
Chciałem fotografować portrety czegoś, co ludzie powszechnie spostrzegają jako obiekt, który nie ma własną tożsamość, lecz w rzeczywistości nie musi tak być. Fotografowanie myszy wydawało mi się już trochę sztuczne, zdecydowałem się fotografować kury i koguty, u których nie ma wątpliwości, że z punktu widzenia człowieka, który ich hoduje, mają pewne swojskie cechy, własną tożsamość. Większość ludzi widzi ich tylko na talerzu lub w telewizji jako potrawę dla rodu ludzkiego.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl